Senaste nytt

SAS-appen 2.0

mha321

Medlem
Smartpass i appen testat nu precis i FastTrack och lounge på Arlanda T4, inga problem alls!
Lysande, då ska jag testa den i morgon :) Behövde man ha appen igång och telefonen upplåst, eller räckte det med att ha den på? I instruktionerna står ju att det räcker med att ha skärmen igång, men gör det verkligen det?
 
Lysande, då ska jag testa den i morgon :) Behövde man ha appen igång och telefonen upplåst, eller räckte det med att ha den på? I instruktionerna står ju att det räcker med att ha skärmen igång, men gör det verkligen det?
Nu även testad vid boarding med godkänt resultat!

Jag hade telefonen upplåst (skärmen tänd) men hade inte själva appen öppen.
 

mha321

Medlem
Nu även testad vid boarding med godkänt resultat!

Jag hade telefonen upplåst (skärmen tänd) men hade inte själva appen öppen.
Kan meddela att den verkar fungera även när man inte har låst upp telefonen, så länge skärmen är igång (som också slår på nfc-chippet). Lite förvånande - jag trodde det var otydligt i instruktionerna och att man skulle behöva låsa upp. Men den gick igenom med upplåst skärm och ingen app i säkerhetskollen, och låst skärm men på i loungen.

Riktigt smidigt! Om tillförlitligheten håller (2 tester räcker ju inte för att bedöma det..) så känns det mycket smidigare än boardingpass-på-skärmen som det alltid är lite småstrul med. Boardingpass på papper vinner förstås fortfarande tillförlitlighets-racet.
 

mha321

Medlem
Ni som testat smartpass i mobilen- vad har ni för telefoner?
Nexus 5.

Det ligger med en funktion att man kan lägga till vänner i appen också
Den är jag lite mer skeptisk till. Mest för att den som den är nu bara verkara vara global -- jag lägger til en vän som då får notifieringar på alla mina flighter. Känns som den där kommer stängas av ganska snabbt. Men den kanske kan utvecklas med någon funktion som gör att man kan välja individuella flighter, det vore väldigt smidigt.
 

mha321

Medlem
Funkade inte vid boarding. Barken låst, upplåst eller med appen igång. Kan dock inte säga om det var nfc-läsaren som inte fungerade kanske - såg ingen annan som försökte med smartpass alls.
 
Jag tycker inte att klistermärket på telefonen är pålitlig heller så är inte förvånad över att NFC-lösningen i appen är likadan. Men det är en god tanke, det är en riktigt smidig lösning om de får ordning på det hela.
 
Toppen