SAS-appen 2.0

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Cristoffer Cedergren, 30 Juni 2015.

1. Fick nyss uppdatering (Android) till version 2.0 av SAS app. Innehåller bla en karta för "poängjägare" som visar vart man hittar Eurobonus-partners och hur mycket poäng man tjänar där. Kul tycker jag, vad tycket ni andra som testat?

2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta var ju en sak som man pratade om på eventet i CPH

Smuffe och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  3. Christian R

Christian R DYKWIA

Spændende! Endnu ingen update til iOS.. :/

4. ski

ski Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns en bra widget att lägga till på skärmen så man snabbt kommer åt boardingkorten.

Smuffe och Henrico gillar detta.
  5. mha321

mha321 Medlem

Den fanns förut också. Tyvärr vad jag kan se fortfarande ingen widget till lockscreen.

6. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser fortfarande inte Lufthansa och SQ bokningar jag gjort. ...:(

7. mha321

mha321 Medlem

Jag noterar att jag nu under "change flight" får upp en flight som "rebookable" och alla andra som "wait list possible". Det har jag aldrig sett förut. Nytt in denna version? Jag misstänker att det är flighter med platser i plus kvar, men inte i den bokningsklass jag har. Någon som vet?

Och någon som provat den? Vad innebär det rent praktiskt?

8. Christian R

Christian R DYKWIA

Wait List er normalt ensbetydende med at flyet er fuldt og man er på venteliste.

9. mha321

mha321 Medlem

Ha, det ser faktiskt ut så. Har aldrig sett detförut, och hade inte ens tänkt tanken att 6 av 7 alternativ OSL-ARN skulle vara helt slutsålda.

Men den andra frågan kvarstår - vad händer om man faktiskt väljer det i appen. Försvinner min incheckning/bokning på den existerande flighten då?

Smuffe gillar detta.
  10. Christian R

Christian R DYKWIA

Sandsynligvis ja.

Jeg mener at have hørt fra en EBD som wait listede på en flyvning, men grundet EBG pladsgaranti fik en plads med det samme (jeg kan have misforstået det).

I din situation ville jeg nok kigge på antallet af ledige pladser på nuværende afgang og så de afgange med WL - så kan du tage en kalkuleret risiko.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!