Senaste nytt

SAS app i Appstore nu

Bernie

Medlem
Jag har gjort en rätt grundlig sökning, både i luren och iTunes. Finns inte för tillfället... Dyker väl upp snart får vi hoppas!
 

Senator

Moderator
Jag hittade och installerade den i morse. Skulle vara bra om den länkades till SAS profilen och inte bara Eurobonus för icke-medlemmar. Dock funkade incheckningen via Appen perfekt, och jag fick ett snyggt boardingkort till dagens resa till CPH. Jag gillar appen...
 

fly4fun

Medlem
Apple har ett antal servrar över hela jorden som speglar och replikerar data. Från det man publicerar en app tills den är ute globalt kan ta allt mellan 2 och 12 timmar.
 

Traveller

Medlem
TEST AV SAS nya APP

Nu har jag hunnit bekanta mig med SAS nya app. Jag har sökt biljetter, sett mina bonuspoäng och aktiviteter mm och inser att det här helt klart är en intelligent app. Den har dessutom ett rätt kul språk den använder då jag har gjort något fel.

Köpa biljett:
Det är riktigt enkelt att köpa sig en ny biljett. Användargränssnittet är logiskt och enkelt att förstå. Det är bara att välja avreseort och sedan vart man vill flyga samt datum. Vips så kommer det upp en lista med outbound som visar, i knappform, alla olika flighter med restid, antal stopp och pris - välj och vips kommer returresan upp och du gör samma sak. Sedan är det bara att trycka på betalning så är du i kassan. Det kan inte bli mycket enklare än så.

Eurobonus:
På den här sidan ser du i princip den övre delen av din vanliga Eurobonussida. Jag i mitt fall ser mitt Pandionkort, mina poäng, giltighetstiden, vart jag är i statuskarusellen och längst ned finns en knapp för "status activity". Där finner du dina resor och inkomna poäng.

Check in:
Kan det bli lättare? Last name, booking ref eller card number och sedan trycka "find reservation". Vips så är du strax incheckad. Du väljer din plats och sitter sedan skönt på 32E med lite tur.

Övriga funktioner:
- Access till SAS Facebook sida
- SAS Twitter
- Alla nummer till olika kundtjänster i länderna
- Sida med alla nya destinationer
- Sida med alla regler som gäller för resenärer. Nu finns t.ex 261/2004 i din ficka och du kan direkt på plats läsa vad du har rätt till.

Vad saknar jag?
En sida med flight status. Kommer mitt plan sent och kan jag därmed ta det lugnt till flygplatsen är nog det enda jag saknar i den här appen. Kanske vore det också vettigt att jag i appen kunde sätta på och av olika alarm som t.ex påminnelse om att checka in eller flygets punktlighet.

i övrigt måste jag säga att jag tycker SAS har gjort detta riktigt bra. Nu blir allt så mycket enklare igen!
 
Last edited:
Toppen