SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Hötorget, 6 Juni 2016.

1. Hötorget

Hötorget Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gillar SAS app:en och tycker att den är väldigt trevlig. Den löser grundfunktionerna på ett bra sätt, framförallt tycker jag den är bra på att boka resor och den hanterar check-in och boarding kort väldigt väl.

Men inget är så bra att det inte kan bli ännu bättre. Jag tänkte därför att vi kunde diskutera vilka förbättringar vi gärna skulle vilja se - och varför vi vill se just dessa förbättringar. Buggar, kraschrapporter och liknande kan vi kanske ta i en annan tråd.

Själv skulle jag gärna vilja se att när man bokar en resa, så hamnar resan automatiskt i telefonens kalender, gärna förvald kalender om man har flera kalendrar i telefonen(som jag). Då slipper man klicka på den där kalender ikonen som finns på själva resan. Själv har jag mer än en gång missat att lägga in resan i min kalender med en massa strul som följd.

Jag skulle även vilja att appen skickar en bokning/notifiering till en (eller flera) epostmottagare när man bokat en resa. Då skulle jag slippa få bannor från min fru för att jag missat att berätta för henne att jag skall resa datum si-och-så ...

Så. Vad tycker ni andra - vad skulle ni vilja se för nya spännande features i SAS app:en?

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visa sittplats på bokningar och välja sittplats på bokningar.

doc, Peter Hagander, GOTATH och 7 andra gillar detta.
  3. Homer

Homer Medlem

Jag får notering nu är det dags att checka in trots att flighterna är avbokade för lång tid sedan

jerixon gillar detta.
  4. Daniel Gunnarsson

Daniel Gunnarsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Överföra din bokning till kalendern så att du har flighten där också.

5. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan man redan! Finns en liten kalender-ikon längst upp till höger när du tagit upp din bokning

ARNBER gillar detta.
  6. Hötorget

Hötorget Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Exakt. Det tog mig ett tag att hitta den funktionen. Nu skall den bara bli automatisk också - med cc till min fru så är mitt stora i-landsproblem fixat.;)

Last edited: 6 Juni 2016
  7. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag stör mig på att appen inte visar riktig status på flygen om man är incheckad eller inte. Oavsett om man checkat in online (via webben eller på flygplatsen) står det "open for checkin" eller något i den stilen. När tiden för avgången sedan passerat försvinner flyget från displayen - detta oavsett om man ens lyckats komma ombord på planet eller inte.

Det är i alla fall min erfarenhet - om jag missat något tar jag gärna emot tips. ;)

flygahitochdit gillar detta.
  8. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vore användbart om appen plingar till när det är dags att gå till gaten. Realtidsbaserat givetvis. Systemet borde ju veta om man är i loungen eller inte redan.

9. Hötorget

Hötorget Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Klockrent!

10. i6niol

i6niol Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl fortfarande inte möjligt att se bokningsklassen i appen? Sen hade jag tyckt att det vore bra med någon form av pushnotis när poängen för ens flight har registrerats på kontot.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!