SAS Amex som additional card till Amex Platinum

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Najk, 18 April 2012.

1. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har ett Amex Platinum och funderar på att växla över lite poäng till EuroBonus. Dock ger de ju en kurs på 10->1 medans om man har ett SAS EuroBonus AMEX så blir det kurs 10->2.

Jag funderar på vad som händer om jag skaffar ett SAS EuroBonus Amex som additional card.
    1. Får jag då automatiskt kursen 10->2 vid överföring till EuroBonus?
    2. Flyttas alla MR poäng automatiskt över till EuroBonus eller kan jag fortfarande styra det själv?
    3. Blir det ingen extra avgift med ett SAS Amex?

2. JoeCool

JoeCool Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Snabbt svar.
    1. Ja
    2. Allt går till EuroBonus
    3. Nej

3. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr är det fel JoeCool!

1. Kursen är tyvärr 10->1 för MR till EuroBonus.
    2. Du kan själv välja hur många poäng du vill flytta
    3. Nej, du får ha upp till 5 st extra kort, vilket ingår i årsavgiften för Platinumkortet. Ex. AMEX SAS EuroBonus / AMEX standard eller AMEX Gold.

1 person likes this.
  4. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så sant!

Snackat med Amex om detta för jag tycket det är kasst med sämre ratio än SAS EuroBonus. Då svarar det att det ingår ett SAS EuroBonus och då kan man handla med det istället ... vad är då grejen med att ha AMEX P fall man inte skall använda det?

Mitt AMEX P åker ut genom dörren i Maj, det är helt enkelt inte värt det längre ...

5. Välkommen till BusinessClass.se, JoeCool!

6. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Innebär det att det kan köper med SAS Amex kortet går direkt till EuroBonus med ratio 10->2 medans det som handlas med Platinumkortet går till MR och sedan ger 10->1 vid överföring?

7. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Korrekt! därav min irritation ...

8. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det förstår jag..

9. Cornelius

Cornelius Medlem

Pratar ni om samma sak här?
    Handlade frågan om vad som händer med framtidiga poäng man ansamlar med SAS AMEX (som jag tror JoeCool svara på), eller vad som händer/kan hända med redan ansamlade MR-poäng (som väl Sakoz svarar på..?)?

10. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag betalar inte med mitt Platinum utan enbart med Amex EuroBonus. (Amex EuroBonus är gratis om man har Platinum.)

Platinum har jag enbart för att få två PriorityPass.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!