Senaste nytt

SAS Amex elite - concierge service

thh

Medlem
har vi klarhet i detta. Amex Elite med gamla villkoren (betalkort) , ingår vår concierge service där? är det bara för nya Amex Elite (kreditkort) som det är "dygnet runt support" / mobilapp?.

Alt har de flyttat den riktiga concierge servicen helt till rena amex kort (dvs de utan eurobonus).

Amex platinum ska väl inte heller ha concierge service (åtminstone inte om man jämför med vad de hade tidigare).
 

Drott

Medlem

Det är sant, tror det delvis avhandlades i en annan tråd. Nu har jag aldrig använt mig av den tjänsten trots att jag varit kortmedlem ett tag. Främst då jag har episkt dålig erfarenhet av Eurocard(SEB)s , Danske Banks och Handelsbankens. Rent generellt känns det som om Sverige är för litet och därmed blir det so-so det hade varit rimligt av ett företag med amex "global reach" att bara driva en europeisk riktigt bra tjänst från UK eller något annat ställe, det hade varit value-added. Jag ska nog faktiskt framföra det till dom...

En personlig reflektion är att om Amex agerar ordentligt på sin strategi att öka merchant acceptance också i sverige tycker jag skrotningen är en fullt acceptabel trade-off. Kan fortfarande bli lite irriterad över att vissa ställen, framförallt nätbutiker, inte tar kortet.
 

Direktorn

Medlem
Är nybliven Platinum. Vill ha hjälp att boka julbord för 6 personer samt boka bord på restaurang i Berlin. Vilket nummer ska jag ringa eller vilken e-postadress gäller till Concierge- hjälpen?
 
Är nybliven Platinum. Vill ha hjälp att boka julbord för 6 personer samt boka bord på restaurang i Berlin. Vilket nummer ska jag ringa eller vilken e-postadress gäller till Concierge- hjälpen?

020-56 55 55 (se baksidan av ditt kort), dom bör kunna hjälpa dig boka ett specifikt ställe (eller om du vill ha tips på ett).
Annars är ju Conniseur Club anslutningen "online" för att boka bord på ett stort antal ställen.
Är du nybliven kund/medlem så ring - kan ju vara bra bekanta sig med vad mer som kan erbjudas samt hur allt fungerar :)
 

Direktorn

Medlem
020-56 55 55 (se baksidan av ditt kort), dom bör kunna hjälpa dig boka ett specifikt ställe (eller om du vill ha tips på ett).
Annars är ju Conniseur Club anslutningen "online" för att boka bord på ett stort antal ställen.
Är du nybliven kund/medlem så ring - kan ju vara bra bekanta sig med vad mer som kan erbjudas samt hur allt fungerar :)

Tack för hjälpen. Ska testa detta i veckan. Connoisseur magasinet har jag haft i många år men aldrig använt eller gått med i klubben utan bara bläddrat i tidningen (mest skräp) Nattklubbar i storstäderna är jag inte heller intresserad av. Tror mest jag vill ha snabb hjälp med lite bokningar för att spara egen tid.
 

flygfanten

Medlem
020-56 55 55 (se baksidan av ditt kort), dom bör kunna hjälpa dig boka ett specifikt ställe (eller om du vill ha tips på ett).
Annars är ju Conniseur Club anslutningen "online" för att boka bord på ett stort antal ställen.
Är du nybliven kund/medlem så ring - kan ju vara bra bekanta sig med vad mer som kan erbjudas samt hur allt fungerar :)

Jag kikade nyss på Conniseur Club-hemsidan och det fanns blott någon enstaka restaurant att hänga i granen. Att boka via exempelvis The Fork är nog smidigare.

Utbudet är skralt. Hade varit en annan sak om det fanns ett internationellt utbud, som det ser ut nu ser jag restaurantdelen som rätt meningslös. Klubbdelen kan jag inte uttala mig om, men där fanns i alla fall ett internationellt utbud.

Får man fortfarande hjälp med att boka andra ställen om man ringer dem? Det står ingenting om concierge på hemsidan: Kom igång med ditt SAS Elite | American Express Sverige
 
Last edited:
Testat Conneisseur club två gånger nu för restaurangbokningar (har platinum). Båda gångerna har de inte kunnat erbjuda några tider och/eller samma tider som är möjliga att boka via restaurangens hemsida (dvs 16.30 eller 22.00...). Om man bortser från de restauranger som de verkar ha samarbete med och som går att boka vid Cclubs hemsida, är det ens någon idé att be dem försöka fixa bord på fullbokade restauranger i Sverige?
 
Toppen