Senaste nytt

SAS Amex elite - concierge service

nitrid

Medlem
nix, eller i vart fall inte vad jag vet. Det är mest reklamorienterat riktat mot vad de tror är kapitalstarka konsumenter - min princip är ju dock att göra av med pengarna innan de tar slut...:D det driver min bättre hälft till vansinne ibland, men vi har hittat en fungerande kompromiss, allt mitt är hennes, och allt hennes är hennes ;)

Det låter farligt, hade inte vågat mig på den lösningen.
 

Lotus

Ny medlem
Om det är nattklubbar ni vill åt kanske det är bättre att skaffa Red carpet eller Finest Clubs-kort. Dessa är kort man kan få (kostnadsfritt) genom vissa magasin/ medlemskap och vissa banker eller bara ansöka och betala avgiften om man nu tycker det är värt pengarna :).
Vad har du fått det ifrån? Vet att man kan ansöka om man får Connoisseur men annars? För om det är gratis så är det enda anledningen att skaffa dom eftersom de är dyrare för sig än Amex.
 

El Oso

Medlem
Jag beklagar men förstår inte er frågeställning? @Lotus Om frågan är vart jag fått detta ifrån? så är svaret genom magasin/ medlemskap. Dock har jag väl inte riktigt heller förnyat något kort aktivt heller. Då jag idag inte är i behov av dessa tjänster. Men om så skulle bli fallet framöver, skulle jag ringa AMEX concierge service som nu tråden handlar om ;).
 

Lotus

Ny medlem
Connoisseur alltså? Men inte heller där erbjuds något gratis, inget av dessa kort får man gratis. Bara företräde till medlemskap och liknande därav den inledande frågeställningen. Ja Amex kan man ju ringa, tror dock inte de var man får gratis red carpet eller finest club kort :p
 

wenne87

Medlem
Hitills har det fungerat fint, har knappt använt det. Men bord har de ordnat, dock ofta väldigt svårt på Grand genom dem, då går det bättre att ringa själv... Annars väldigt trevliga i telefon!
 

El Oso

Medlem
I mitt fall är det nog mer av något man bara får/fick "utan extra kostnad" inkluderat i något annan packet. Men tänker inte sätta mig i någon djupare dialog om detta. Men allt är ju relativt har jag hört:) @Lotus
 

banditan

Medlem
Utöver access till restauranger/klubbar, finns det andra nyttiga vardagstjänster som amex concierge erbjuder?

Har precis skaffat Elite och försöker läsa mig till vad man kan förvänta sig av conciergeservicen....men tycker det var svårt att hitta vettig info på Amex sida. Ni gamla rävar kanske kan tända ett ljus i mitt okunnighetens mörker?
 
Har precis skaffat Elite och försöker läsa mig till vad man kan förvänta sig av conciergeservicen....men tycker det var svårt att hitta vettig info på Amex sida. Ni gamla rävar kanske kan tända ett ljus i mitt okunnighetens mörker?
Jag använder de mycket till planering innan jag anländer till en ny destination. Så som transport mellan punkt A och B eller andra specifika önskemål jag har för just den destinationen. Delegerar tråkiga "admin" grejer :) Använder tjänsten väldigt sällan i Sverige. Använde de för bl.a. förslag på resplan jorden runt med fokus på surf.
 

taxvalp

Medlem
Jag har använt tjänsten ett antal gånger, främst för restaurangbokningar. Ofta lyckas de skaka fram bord där man önskar men oavsett utfall får man väldigt vänlig service. Lite mindre nöjd i dag då jag ringde igår för att få hjälp med bord i London denna kväll. De skulle återkomma per mejl och meddela utfallet men jag har inget hört. Ringer i dag men då har de "tekniska problem" och kan inte svara (känns lite retro) men man blir inte omkopplad till den brittiska tjänsten som annars sker när den svenska är stängd. Trist!
 
Toppen