Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick inga bagage tags när jag fick mitt nya Amex kort nu i veckan (efter jag vart EBG)

Så jag ringde helt sonika till Amex och sa det, och fick till svar att de har inte den servicen och att jag skulle ringa till SAS för de kanske har bagage tags.

ganska dåligt kan jag tycka. Mitt Mastercard och mitt Diners kostar numera ingenting eftersom jag är EBG, och de skickade båda ut bagage tags. Amex kostar fortfarande pengar även som EBG och inga tags. hmmm.
 

kristerj

Medlem
enda dåliga jag kan komma på med amex är den i jämförelse med andra " no limit kort " är den sjukt dåliga betalningstiden ( har brytpunkt den 15 varje månad ) med faktura som skall betalas samma månad.
Nu har använder inte jag mitt kort så ofta just på grund av kort bet period och har givetvis firmakorten för mina tjänsteresor men det hade inte varit fel om dom kunde öka perioden för då skulle dom vinna hem fler kunder.

Talade med AMEX kundtjänst för att se om man kunde få en fix dag i månaden för förfallodatum, men det blev blankt nej. AMEX verkar ha sina betaldagar (t ex 26:e nu i september), vilket gör att man knappt hunnit få lön och traktamenten utbetalda innan räkningen förfaller. Diners är betydligt bättre med förfallodatum den sista i varje månad. Kör mitt "gratisår" med AMEX sedan blir det nog tillbaka till Diners.
 
Talade med AMEX kundtjänst för att se om man kunde få en fix dag i månaden för förfallodatum, men det blev blankt nej. AMEX verkar ha sina betaldagar (t ex 26:e nu i september), vilket gör att man knappt hunnit få lön och traktamenten utbetalda innan räkningen förfaller. Diners är betydligt bättre med förfallodatum den sista i varje månad. Kör mitt "gratisår" med AMEX sedan blir det nog tillbaka till Diners.


hahahahah jag pratade igår med amex och sa att jag säger upp mitt kort på grund av den dåliga betaltiden och brytpunkter och då säger dom...men det kan vi ju göra ngr åt..hahahahahahahah...sa upp det i alla fall...eurocard fick det bli istället..
 

rob74

Medlem
Första gången jag fick mitt kombinerade SAS/AmEx hade de lagt brytpunkten så att jag hade varit tvungen att betala innan lönen hade kommit. Mycket praktiskt... :rolleyes:
Jag ringde upp och bad dem skjuta på betalningsdatumet och det var inga som helst problem. Det enda var då att de var tvungna att ge mig ett nytt kort med nytt nummer, för att någon av de sista siffrorna anger brytpunkten/när räkningen ska vara betald.
 

cantona

Medlem
Jag har hört tidigare om hur AMEX hanterar växlingskurser.
Det var så att AMEX växlar alla valutor utom USD till USD först, sedan växlar den till lokal valuta vilket AMEX kortet är utställt. (i Sverige är det SEK)

Gjorde ett köp för några dagar sedan (45 €) och kollade vad det skulle kosta att betala med BA Visa, 428 sek. Valde att betala med AMEX, trots växlingarna, bara för skojs skull. Blev mkt förvånad när jag på kontoutdraget upptäcker att det gick på 423 sek.

Är det ngn som varit med om liknande och har ngn förklaring? Var inne på att enbart använda AMEX i USA och SWE.
 

Homer

Medlem
Gjorde ett köp för några dagar sedan (45 €) och kollade vad det skulle kosta att betala med BA Visa, 428 sek. Valde att betala med AMEX, trots växlingarna, bara för skojs skull. Blev mkt förvånad när jag på kontoutdraget upptäcker att det gick på 423 sek.

Är det ngn som varit med om liknande och har ngn förklaring? Var inne på att enbart använda AMEX i USA och SWE.

AmEx kursen på Euro är nästan alltid är bättre än BA Visa (det statistiska underlaget begränsar sig till senaste månadens kontoutdrag och jämförelser av köp samma datum)
 

OliT

Medlem
Någon som vet ifall 50% poäng vouchern är personlig eller går att överlåta?

Jag har svårt att se att den går att överföra, då de som använt den inte ens har behövt använda själva vouchern. Bokningspersonalen har sett i systemet att det finns en voucher på den personen.
Men, när jag nu sökte runt lite hittade jag inget om att den är personlig, även om jag har för mig att jag sett något sådant tidigare.

Apropå voucher så har jag bara småpengar kvar innan jag får min första. Det kan jag tacka en väldigt trevlig sommar för. Kanske lite väl trevlig, med tanke på att det bara tog ett halvår att få ihop de 150 000 spenderade kronorna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen