SAS All-Business Stavanger-Houston – Valg af siddeplads

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Christian R, 15 Maj 2015.

1. Christian R

Christian R DYKWIA

Vi er efterhånden en del som har booket en tur med "Olieruten" enten med 50% rabat eller til omkring 10.000kr.

Spørgsmålet er hvor skal man sidde?

Jeg tænker det afhænger mest af hvilket galley som bruges som primært(?)

Er der nogen som har lidt erfaringer de vil dele ud af? :)

2. När jag flög så kunde jag inte seata mig själv utan det gjordes vid checkin.

Christian R gillar detta.
  3. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo så är det nu också men frågan är väl vart man skall säta sig för att få matbeställningen först o så.

Jag tror att själva platsvalet är borttaget på grund av jämfödela vikten i planet. Du kan inte fylla första 4 raden med folk och sen inte ha en enda längst bak.

4. Dom började framifrån när vi flög, det var bara nio personer utöver min familj på fyra när vi flög...

5. Christian R

Christian R DYKWIA

Var der mest aktivitet i galleyet forrest eller bagerst? Jeg tænker på hvor man sidder mest uforstyrret - om jeg får mad som nummer 3 eller nummer 10 er ikke så vigtigt, sålænge jeg undgår støjen og aktiviteten fra galley.

6. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De har serverar framifrån de gånger jag har flugit, men flighten har aldrig varit särskilt full så att det hade varit aktuellt att servera både framifrån och bakifrån samtidigt... Vi snackar typ 1 crew per 3 pax när det varit som bäst

7. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag mailade diamond supporten och bad om specifika platser vilket vi fick direkt på SVG-IAH ToR.

Last edited: 16 Maj 2015
  8. Christian R

Christian R DYKWIA

Hvilke pladser valgte I?

9. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1A och 1C så blir servicen och mat serveringen lite snabbare, dessa platser var blocked enligt expertflyer (det beror väl mest på Baby bassinets).
    Men diamond supporten seatade oss där direkt när jag bad om det.

EBGGOT och Christian R gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!