Senaste nytt

SAS Airbus 320 NEO

KalleSus

Medlem
Nu är första "irländaren" på gång bland nya 320Neo.
Ännu en SE-reg (SE-ROE: Harald Viking) ska levereras och sen är det dags för EI-SIA (Ulv Viking) - om leveranserna fortskrider enligt den tidigare planen.
Betyder det att man hoppar över 9-10 stycken SE-reg (SE-ROF - SE-RON) - eller kommer de 8 -9 sista också få nya registreringar?
Production List Search
 

bankb

Medlem
Flög en Neo mellan ARN-RNB här om dagen. Satt på rad 1 och letade efter USB uttag, lyckades dock inte hitta något.

Jag som letat dåligt eller finns det inte på första raden?
 

TasselT

Medlem
Har SAS planering för kommande A320Neo flighter spruckit tro ?
Upptäckte igår att en flygning jag har bokat ARN-UME 21/1 har bytts från A320Neo till A319.
Kollar sedan på sas.se och ser att flera A320Neo flygningar ARN-UME både 21/1 och 28/1 har bytts till A319.
Iofs trevligt att få se A319 köra inrikes i Sverige, men vad kan orsaken till denna omplanering vara ? Försenade leveranser från Airbus eller utflaggningen av kommande leveranser till Irland ?

/ TT
 

KalleSus

Medlem
Det är rejält unikt med 319 på svensk inrikes. Men troligen är det bara en anpassning till bokningsläget. Något som ju låter sig göra nu när Stockholmsbasen får alltfler Airbus och följaktligen alltfler Airbuspiloter.
Att det har något att göra med utflaggningen tror jag inte.
Eftersom Neo i dagens läge till stor del används för trafiken till Storbritannien och Spanien, kommer ju dessa maskiner att frigöras för annan trafik, när de Irlandsregistrerade tar över den trafiken.
 

TasselT

Medlem
Igår 2017-11-30 kl 19:47 levererades EI-SIA till....eh...Stockholm ARN. Borde den inte levererats till LHR eller Dublin ? :p

/ TT
 
Toppen