Senaste nytt

SAS A340 får en annan konfugering än A330

Jonas C

Medlem
Turkish är väl ungefär det enda bolag som verkar ha misslyckats med att få snurr på Premium economy?
Jo, tyvärr så överskattade de efterfrågan på produkten. Hade nog blivit bättre om de bara hade 28 stolar istället för 64, och kanske lite fler Business Class säten. Men helst ser jag att de tar bort produkten helt från flottan, då tillgången på J-klass i princip är obefintlig på rutter där Comfort Class finns.
 

twiggs

Medlem
Ju fler Business Class stolar desto bättre. Tycker det var dåligt av SAS att ha 56 PLUS stolar när man kunde haft en större Business kabin.

Som vem skall flyga i? Optiontown:ade pax, bonusresor, uppgraderingar osv är så vitt jag vet inte den primära målgruppen för SAS Business.

Prissättningen på Premium Economy är i mitt tycke en form av organiserat bedrägeri av flygbolagen. Kollar man på ExpertFlyer så skiljer det sig bara någon hundralapp mellan billigaste Business och Premium Economy, hos många flygbolag.

Detta argument har du kört med säkert 2-3 gånger vid det här laget. För att kunna jämföra priser måste man jämföra reglerna också. Finns det med minsta begränsning i form av "köps 7/14/21 dagar innan avresa", stanna borta 3 dagar eller natten mellen lördag/söndag eller dylikt på C-klassbiljetten och inte på Premium Economy-biljetten så är det ju verkligen inte samma produkt du köper. Det är FLEXIBILITETEN man betalar för och inte särskilt mycket för produkten, tror jag.

Att jämföra äpplen med päron är sällan intressant för någon.
 
A

Aurora

Guest
Jag tycker det låter väldigt mycket som SAS. Ju fler konfigurationer man kan ha, desto bättre är det? Varför konsolidera när man kan?

Hvorfor har A320 og A321 forskjellig konfigurasjon? Jeg fatter og begriper ikke hvorfor det skal være et problem at forskjellige fly har forskjellig konfigurasjon? :p Det er like naturlig som at en buss og en bil har forskjellig antall seter og config.
 
Jag tycker det låter väldigt mycket som SAS. Ju fler konfigurationer man kan ha, desto bättre är det? Varför konsolidera när man kan?
Haha. SAS - med flere forskellige konfigurationer end fly!

Tar man TK som exempel så har de 64 Premium Economy säten på sina 777 och de lyckas bara sälja en bråkdel av dessa, medan Business Class kabinen är på tok för liten med bara 28 säten. Mindre Business kabin = dyrare biljetter och färre bonusresor.
Du glemmer større lønsomhed! Jeg er sikker på at SAS har et talmateriale som underbygger beslutningerne om kabinelayout.
 

agehall

Medlem
Prissättningen på Premium Economy är i mitt tycke en form av organiserat bedrägeri av flygbolagen. Kollar man på ExpertFlyer så skiljer det sig bara någon hundralapp mellan billigaste Business och Premium Economy, hos många flygbolag.

Fast nu jämför du en dyr premium economy och en billig businessbiljett. Antingen får du se på det som att du ska transportera dig A-B på godtyckligt sätt. Då blir economy attraktivt eftersom det är billigt. Det andra synsättet är att du köper en produkt, som har vissa villor. Då måste du ha med dessa i jämförelsen och kan därför inte jämföra en flexibel premium economy med en icke-flexibel business.
 

teachme

Medlem
Ju fler Business Class stolar desto bättre. Tycker det var dåligt av SAS att ha 56 PLUS stolar när man kunde haft en större Business kabin.

Precis, Plus kan inte sälja så bra?

I SAS Plus på framförallt Airbus A330 görs en påtaglig ökning i antal stolar ombord, från tidigare 35 till 56 stolar, en ökning med 60 procent. Denna görs då SAS ser en stor efterfrågan på just premium economy i de marknader där man använder Airbus A330.

Källa: Stor guide: SAS nya Business Class, Premium Economy (SAS Plus) och Economy Class (SAS Go) på långlinjerna - BusinessClass.se

På tal om efterfrågan om SAS Plus, även om nu tråden visserligen handlar om A340...
 
Toppen