Kebalibre
Medlem
Det tror jag med. Varför skulle de annars valt att i princip fördubbla antalet plus-platser i 330 kabinerna?Jag tror att plus säljer väldigt bra. Finns många företag som tillåter plus men inte business...
Det tror jag med. Varför skulle de annars valt att i princip fördubbla antalet plus-platser i 330 kabinerna?Jag tror att plus säljer väldigt bra. Finns många företag som tillåter plus men inte business...
Tar man TK som exempel så har de 64 Premium Economy säten på sina 777 och de lyckas bara sälja en bråkdel av dessa, medan Business Class kabinen är på tok för liten med bara 28 säten. Mindre Business kabin = dyrare biljetter och färre bonusresor.Precis, Plus kan inte sälja så bra?
När jag flög med United va det ju ingen som bokade Economy extra såg jag. Antingen eller liksom. Förstår inte grejen med det där mitt emellan. Hur går det för LH?Tar man TK som exempel så har de 64 Premium Economy säten på sina 777 och de lyckas bara sälja en bråkdel av dessa, medan Business Class kabinen är på tok för liten med bara 28 säten. Mindre Business kabin = dyrare biljetter och färre bonusresor.
Fast det är lite skillnad på United eftersom det bara är lite bättre benutrymme som skiljer, annars exakt samma stol och service.När jag flög med United va det ju ingen som bokade Economy extra såg jag. Antingen eller liksom. Förstår inte grejen med det där mitt emellan. Hur går det för LH?
Ja det är väl 3 olika konfugeringar på A340 en med A330 och LAN maskinen.
Nu kommer SAS att få 5 olika konfugeringar, ombyggda 340, "gamla" 340, 340 LAN maskinen, 330 och 330E känns lite spretigt.
Precis, Plus kan inte sälja så bra?
Tar man TK som exempel så har de 64 Premium Economy säten på sina 777 och de lyckas bara sälja en bråkdel av dessa, medan Business Class kabinen är på tok för liten med bara 28 säten. Mindre Business kabin = dyrare biljetter och färre bonusresor.
SK opererar på andra marknader så era jämförelser känns lite som äpplen och päron.När jag flög med United va det ju ingen som bokade Economy extra såg jag. Antingen eller liksom. Förstår inte grejen med det där mitt emellan. Hur går det för LH?
Tar man TK som exempel så har de 64 Premium Economy säten på sina 777 och de lyckas bara sälja en bråkdel av dessa, medan Business Class kabinen är på tok för liten med bara 28 säten. Mindre Business kabin = dyrare biljetter och färre bonusresor.