Senaste nytt

SAS 4e A330 i Zurich för uppgradering av kabinen.

SK901/902 trafikeras nog av en A340 under hela sommaren om man skall tro ExpertFlyer. Dessutom verkar den uteslutande utföras av LAN-kärran, dvs med en i praktiken obefintlig SAS Plus-kabin. (Men då blir det ju ändå enklare att acceptera att man vare sig får smoothie eller chips när man sitter i Plus ;) )
Vi åker business. Hur är business på LAN-kärran jämfört med vanliga business? Har aldrig åkt den.
 

AABack2ARN

Medlem
Har bara varit bokad på den kärran en gång men det blev planbyte så jag fick en klassisk SAS-inredning i stället

Business påstås vara bra med riktiga flatbeds men de hade länge problem med underhållningssystemet ombord och det är några andra saker som inte erbjuds på det planet jämfört med vanliga SAS-plan. Har för mig att det finns (minst) en recension här på forumet.
 

palmen

Moderator
Personligen tycker jag att LAN-kärran är bättre än de andra i business. Hårdvaran är nyare och som påtalats blir den "fully flat" i sängläge. Bättre skärm för underhållning om man nu använder det.
 

AABack2ARN

Medlem
Sas selger forøvrig ikke Plus på 901/902 i sommer

Det var nog ganska klokt av SAS med tanke på den produktens frånvaro på just detta flygplan ;)

ExpertFlyer indikerar dock fortfarande att de 4 främsta raderna tillhör Premium Economy men det kan vara bra om det vid incheckningen medför att passagerare med status kan välja dessa. :)
 

Carl

Medlem
Dom ökar ju uppfrekvensen på EWR. Sedan kan man ju spekulera i om inte LANkärran skall fasas ut innan nya destinationer kommer på tal. Tidigast i höst får vi se vad nästa destination kan tänkas bli (tror jag) PVG från ARN, kan det vara något?
 
Toppen