Senaste nytt

SAS 40% dyrare än Lufthansa

Agö

Medlem
I C-klass:
En bricka med ett par små kalla rätter, utan någon folie över. Riktigt porslin, bestick, servett av icke-engångsmaterial samt oftast menykort. Bröd ur korg (kan dock vara kallt på just den sträckan du nämner eftersom den är kort). Fullt dryckessortiment inkl champagne i riktiga glas. Efterföljande kaffe/te i keramikmuggar om så önskas.

Champagne på LH:s kortdistanslinjer? (NB. sekt är inte champagne). Och senast jag flög LH C intra-EU fick jag inga keramikmuggar utan pappmuggar till kaffe.
 

twiggs

Medlem
Champagne på LH:s kortdistanslinjer? (NB. sekt är inte champagne). Och senast jag flög LH C intra-EU fick jag inga keramikmuggar utan pappmuggar till kaffe.

I menykortet står det "Champagne", vad skulle man vinna på att vilseleda kring det?

Synd att du fick pappmugg till kaffet, det har jag inte råkat ut för sedan de nya muggarna infördes, innan dess rådde det visst brist på kaffemuggar om jag förstod det hela rätt.
 

twiggs

Medlem
Apropå champagne/sekt så skrev jag detta för drygt 2 år sedan här på forumet :)

Det hela påminner mig om en diskussion som min fru hade med en yngre förmåga på Lufthansa. Översätter det som jag minns det till svenska från tyska, men det var så roligt att jag inte visste vad jag skulle säga.

Mrs Twiggs: Jag ska ha champagne, fröken!
Ung F/A: Givetvis, frun. (F/A springer iväg till galley efter lite letande i sin vagn)
Ung F/A: Vi har en sorts tysk champagne. (Visar lite stolt upp flaskan)
Mrs Twiggs: Hu?! Tysk champagne?!
Ung F/A (misstänktsamt, tittandes på flaskan): Ja...
Mrs Twiggs: Så om jag exempelvis kör ett sydafrikanskt vin i min sodastream så har jag fått sydafrikansk champagne?
Ung F/A: Jag tror inte att man bör ha vin i en sodastream för röret kan täppas igen av sockerhalten...
Mrs Twiggs: Det blir bra med vatten med en skiva citron i.
Ridå!

(Hon visste alltså att vin innehöll socker trots att hon skulle servera oss tysk champagne trots allt?)
 

fcx

Medlem
I menykortet står det "Champagne", vad skulle man vinna på att vilseleda kring det?

Synd att du fick pappmugg till kaffet, det har jag inte råkat ut för sedan de nya muggarna infördes, innan dess rådde det visst brist på kaffemuggar om jag förstod det hela rätt.

Ibland keramik, ibland papp. Servetten är ibland tyg, ibland (mycket fint) papper. Hittar ingen förutsägbarhet.
 

HenrikT

Medlem
Lufthansa har aldrig serverat champagne på short-haul! Det är den läskiga sekten som gäller! Och det är i sort sett alltid pappmugg till kaffet!
 

twiggs

Medlem
Tog med mig ett menykort sista gången jag flög LH och så här ser det ut.

IMG_7754.jpg
 

Mikey1122

Medlem
Nu har LH priset gått upp med 26%!!
Då är SAS "bara" 25% dyrare eller 10 000 kr för oss.

Ska jag få panik nu eller ha is i magen? Kommer "economy saver" tillbaka?
 
Toppen