SAS 40% dyrare än Lufthansa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Mikey1122, 26 Juli 2014.

1. Mikey1122

Mikey1122 Medlem

Kollar redan på nästa sommars resa m fam till SFO (fr GOT) och ser med förvåning att SAS ligger drygt 40% högre. Och vi som är 3 vuxna och två barn får Lufthansa biljetterna 16000kr billigare än SAS. Allt i ekonomi / go.
    Den enda fördelen med SAS förutom två timmars restid på ditvägen är väl att jag får ha med 2 extra väskor istället för 1extra med Lufthansa. Förstås även en väldans massa poäng skiljer då Lufthansa biljetten ger 25%..

Tror ni att SAS kommer med lägre priser närmare fram?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du är på tok för tidigt ute för att få bra priser till nästa sommar, nästan oavsett bolag.

3. Malu

Malu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kommer säkert flera kampanjer framöver. Jag skulle följa läget under hösten, men inte vänta alltför länge. Sedan måste du naturligtvis sälja in att en mellanlandning aldrig är ett problem, utan bara en möjlighet till en utökad flygupplevelse... ;)

1 person likes this.
  4. Mikey1122

Mikey1122 Medlem

Tack för info! Jag har kollat på tidigare datum också men SAS lägsta ligger på drygt 8k / vuxen. Hur långt innan bedömer du man kan hitta lägsta pris? Jag tror inte att SAS kan matcha Lufthansa ändå.

kerran1980 gillar detta.
  5. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bokade SAS till SFO med ca 2 månaders framförhållning för resa i april/maj och det kostade ungefär 5500 kronor.
    Helt klart finns det betydligt billigare biljetter än 8000 kronor, men det är högsäsong till SFO samt att SAS erbjuder direktflight från CPH vilket många betalar extra för. Om jag förstått det rätt har SSA väldigt bra beläggning på flighten till SFO

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS hade väl de bästa priserna man skådat EU-US under sin kampanj i maj i år. Visst kommer Lufthansa nog att ligga lägre än SAS normalt sett, men lyckas du köpa när SAS har en kampanj så blir jag nog förvånad om Lufthansa är dyrare.

När det kommer kampanjer från SAS sida kan jag tyvärr inte säga. Visste vi när det är billigast att köpa en biljett i förväg så skulle vi alla köpa då men det är liksom en del i spelet att man själv måste göra avvägningen vad som är värt att riskera.

kerran1980 och Nemo gillar detta.
  7. Mikey1122

Mikey1122 Medlem

Så klart Agehall! Jag avvaktar och följer utvecklingen. Är också beredd att betala något mer för SAS men inte 16000...

8. SAS404

SAS404 Medlem

Jag har köpt 2 resor till USA det här året där man hade bra kampanjer, Stockholm-Chicago t/r för 1999 kr och 2999 kr. Behöver väl inte komma igen, men någon typ av rea kommer det säkert framöver.

kerran1980 gillar detta.
  9. Moco

Moco Medlem

SAS torde väl inte ens vara ett alternativ? :p
    Inte minst om priset nu skiljer så mycket ändå.
    Lufthansa är ju en upplevelse tom i economy om man jämför med SAS.
    Strunta i de fjuttiga eb-poängen du går miste om och låt familjen åka värdigt till staterna :)

10. SAS404

SAS404 Medlem

För mig som aldrig flugit Lufthansa, vad skiljer mot SAS? EuroBonus-poäng är ju möjligt att tjäna på lufthansa.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!