SAS - 100% poängintjäning?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Anders Nilsson, 13 September 2011.

1. Anders Nilsson

Anders Nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hörde att sas har för avsikt att gå tillbaka till 100% poäng på samtliga bokningsklasser i ekonomi.
    så då kan man snart börja åka med sas igen då..

:D

4 personer gillar detta.
  2. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När/var/vart/hur hörde du detta?

3. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det vill jag nog ha en officiell pressrelease på innan jag tror det :)
    men det skulle onekligen vara välkommet!

4. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Det skulle kunna få mig att byta tillbaka trots obefintlig service i vanlig ekonomi. Vi får hoppas det stämmer. Råkar du veta när något sådan skulle tillkännages?

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS group ska ju ha någon pressrelease imorgon tror jag, så det kanske kommer då..

Jag hoppas att det är sant, men det låter lite för bra för att jag ska våga tro på det.

6. Hoppas att det inte blir "One step forward, two steps back" strategi igen bara...

7. Jacob

Jacob Medlem

SAS presenterar en helt ny strategi imorgon, ska bli spännande att se...

1 person likes this.
  8. Marcus01

Marcus01 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Keep your fingers crossed!

9. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    SAS behöver fixa detta. Jag kommer ihåg att jag för några år sedan räknade på ett exempel: antag att jag pendlar Köpenhamn-Frankfurt varje vecka med SAS i W-klass. En t&r kostar inkl skatt & bränsleavgift men utan bokningsavgift SEK 4689 och ger en vanlig medlem 300 poäng.

Det betyder att efter 20 veckor skulle jag ha betalt totalt 93780 kronor till SAS (varav 10600 kronor är skatter SAS ej får behålla) och i gengäld tjänat 3230 poäng (inklusive silverbonus efter 20 segment) och fått betala för varje glas vatten. Jag når dock nu upp i guldstatus då jag flugit 40 segment.

Jag hoppas även SAS nu har insett hur galet det här är (det finns också andra flygbolag som är lika galna, KLM Flying Blue är ett bra exempel).

10. twiggs

twiggs Medlem

Om detta stämmer och ingenting görs åt den fullständigt galet tidiga överflyttning till såväl Silver som Gold (jag menar 20/40 segment - 20'/70' poäng? Tjenare...) så lär antalet sådana medlemmar öka markant. Poängresor lär det vara smått omöjligt att få tag på och allt fler kommer att kunna uppgradera sig till C med poäng. Snacka om att urvattna konceptet...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!