Senaste nytt

SAS överdebiterar bränsletillägg (och kanske skatter) på Star Alliance bonusresor

palmen

Moderator
Helt rätt Palmen, men många bäckar små ... 4800:- är ju ändå en t&r till Aruba, från Chicago ;)
Med star alliance bokning hade du kommit till Aruba på samma bokning förutsatt att du inte ska stanna i USA.
Jag skulle dock precis som du alla dagar i veckan åkt sas till USA om möjlighet fanns. Deras business är enligt mig bästa business produkten över Atlanten
 

Dr. Miles

Expert
Skulle för några dagar sedan boka t.o.r med Swiss i business till JFK, med min 2-4-1 voucher. Det skulle kosta 6000:- i skatter och avgifter för hustrun och mig. Nej tack sa Jag och hittade istället t.o.r. med SAS 2-4-1, i business, till Chicago. Endast 1200:- för Oss bägge. Vi skall ändå resa runt så Oss spelade det ingen roll vart Vi landar i Staterna, men hutlös skillnad!!!
SAS överdebiterar varken skatter eller bränsletillägg i ditt fall (vilket den här tråden handlar om).
SAS debiterar fast summa av bränsletillägg 116 EUR per riktning om det är en Star Alliance award (dock inte på USA eller Japan inrikesflyg) och de debiterar inget bränsletillägg om det är en vanlig SAS award (inte som Best availability award).
 

FFS

Medlem
Jag behöver lite hjälp med att förstå om jag har drabbats av felräkning eller bara räknat med själv.
Det handlar om om
ARN-ZRH (SK)
ZRH-SIN (SQ)
SIN-CDG (SQ)
CDG-ARN (SK)

Så här ser min räkning från SAS Eurobonus ut:
skatter.png

och här är motsvarande resa via ITA Matrix (summan av alla avgifter/skatter/etc är 1984kr):
itamatrix.png

Är det läge att ringa och be dem räkna om?
 

jumbooze

Medlem
Jag behöver lite hjälp med att förstå om jag har drabbats av felräkning eller bara räknat med själv.
Det handlar om om
ARN-ZRH (SK)
ZRH-SIN (SQ)
SIN-CDG (SQ)
CDG-ARN (SK)

Så här ser min räkning från SAS Eurobonus ut:
Visa bifogad bild 80994
och här är motsvarande resa via ITA Matrix (summan av alla avgifter/skatter/etc är 1984kr):
Visa bifogad bild 80995
Är det läge att ringa och be dem räkna om?
När skedde bokningen?
 

igelkotten

Medlem
Du kan ju testa ringa, men om de räknar om lär du också få betala det högre poängpriset. Orimligt om du tillåts cherry pick.
 
Toppen