Senaste nytt

SAS överdebiterar bränsletillägg (och kanske skatter) på Star Alliance bonusresor

mbglo

Medlem
Man kan krasst konstatera att de problem vi såg när tråden startades i princip är borta eftersom det numera är fasta summor som debiteras. På grund av valutakurser så kommer det sällan att stämma på öret, men det är ingen idé att försöka bråka om några kronor hit eller dit.

Har vi lyckats klura ut vad som gäller rent generellt på bränsletillägg?
€39 inom Europa verkar stämma.

Jag tänkte boka intra-nordafrika; bör jag räkna med €39 där med?
 

Dr. Miles

Expert
Har vi lyckats klura ut vad som gäller rent generellt på bränsletillägg?
€39 inom Europa verkar stämma.

Jag tänkte boka intra-nordafrika; bör jag räkna med €39 där med?
Jag har ingen erfarenhet själv.
Kan du ringa och fråga, om du planerar att boka en sådan bonusresa?
 
  • Gilla
Reactions: bnr

Joakim H

Medlem
Skulle för några dagar sedan boka t.o.r med Swiss i business till JFK, med min 2-4-1 voucher. Det skulle kosta 6000:- i skatter och avgifter för hustrun och mig. Nej tack sa Jag och hittade istället t.o.r. med SAS 2-4-1, i business, till Chicago. Endast 1200:- för Oss bägge. Vi skall ändå resa runt så Oss spelade det ingen roll vart Vi landar i Staterna, men hutlös skillnad!!!
 

palmen

Moderator
Skulle för några dagar sedan boka t.o.r med Swiss i business till JFK, med min 2-4-1 voucher. Det skulle kosta 6000:- i skatter och avgifter för hustrun och mig. Nej tack sa Jag och hittade istället t.o.r. med SAS 2-4-1, i business, till Chicago. Endast 1200:- för Oss bägge. Vi skall ändå resa runt så Oss spelade det ingen roll vart Vi landar i Staterna, men hutlös skillnad!!!
3000 per person till USA är ju dock inte fel med star alliance utan precis vad det ska kosta på ett ungefär. Att sas inte tar ut alla avgifter/skatter på egna flighter är ju dock trevligt.
 
Toppen