Senaste nytt

SAS överdebiterar bränsletillägg (och kanske skatter) på Star Alliance bonusresor

kexxcream

Medlem
Är det korrekt uppfattat att skatten som man betalar för nedanstående resa är 381 SEK och inte 2174 SEK?

Screenshot 2015-11-01 22.53.15.png
 
Jag har fått lite knepiga skatter och avgifter på min senaste awardresa GOT-FRA-EWR, JFK-MUC-GOT som jag bokade idag. Lufthansa hela vägen. Bokat med SAS/Amex 2-4-1.

Matrix säger så här (för två personer): (7 242 kr för 2 personer)
skatter matrix nyc.jpg


Och Tallinn debiterade så här (per person): (8 116 kr för 2)
skatter sas nyc.jpg


I telefon uppgav de dock att de skulle dra 8 788 kr på kreditkortet (för 2 pers totalt).

Så, är det någon vänlig själ här inne som kan berätta vad som är korrekt kostnad för skatter/bränsletillägg?

Edit:
Och så här säger Lufthansa att det ska kosta: (6 944 kr för 2)
skatter lufthansa nyc.jpg
 
Last edited:
Tyvärr - SAS kundtjänst är involverad så det är nog helt omöjligt att reda ut exakt vad de tagit betalt för. Jag önskar verkligen att man kunde få en ordentlig specifikation av alla saker de bakar in i sina klumpsummor.
Ja, det kan väl inte vara så svårt egentligen... Men skatterna är väl absoluta så att säga? Och bränsletillägget kan väl knappast vara särskilt svårt att få fram. Eller?
 
Jag har fått lite knepiga skatter och avgifter på min senaste awardresa GOT-FRA-EWR, JFK-MUC-GOT som jag bokade idag. Lufthansa hela vägen. Bokat med SAS/Amex 2-4-1.

Matrix säger så här (för två personer): (7 242 kr för 2 personer)
Visa bifogad bild 45834

Och Tallinn debiterade så här (per person): (8 116 kr för 2)
Visa bifogad bild 45835

I telefon uppgav de dock att de skulle dra 8 788 kr på kreditkortet (för 2 pers totalt).

Så, är det någon vänlig själ här inne som kan berätta vad som är korrekt kostnad för skatter/bränsletillägg?

Edit:
Och så här säger Lufthansa att det ska kosta: (6 944 kr för 2)
Visa bifogad bild 45836
Vad säger @Dr. Miles ; du som är expert på det mesta :) Har du någon input i vad som är korrekta skatter tro?
 

AtleFlyg

Medlem
Hur går man tillväga för att rätta priset? Bara att ringa till Tallin och hänvisa till ITA Matrix?

Jag har en bokning med LH till Mauritius och blev debiterad över 5k/person det låter som att det kan vara för högt... Ska dubbelkolla ITA innan bara
 
Toppen