Senaste nytt

SAS öppnar Stockholm/Oslo/Köpenhamn-Tallinn

fcx

Medlem
Air Nostrum har blitt brukt mye av Widerøe i Norge, de fløy bla Oslo-Gøteborg.



Er det ATR du mener er blufflygplan? For ARN-TLL ble visserligen operert med ATR fra DOT, F50 fra skyways, SB340 fra nextjet og gud vet hva det siste året. Så usikker på hvilke "riktiga plan" du snakker om? :p


Jepp, ATR är blufflygplan :)

Sist jag åkte till TLL så var det Embraer (riktigt flygplan). CRJ skulle också vara trevligt på sträckan.
 

SK989

Medlem
Jepp, ATR är blufflygplan :)

Sist jag åkte till TLL så var det Embraer (riktigt flygplan). CRJ skulle också vara trevligt på sträckan.

Jag håller med om att ATR är blufflygplan om man bokat en biljett med SAS (dvs. ej codeshare). Senaste året som jag flög med vad som skulle varit Estonian mellan Arlanda och Tallinn hade de hyrt in något litauiskt flygbolag som flög med ATR målat i konstiga färger. Fly Dot eller nåt sånt. Inte en gång under 2015 flög riktiga Estonian när jag reste.

Men från Köpenhamn och Oslo blir det ju riktiga flygplan, från Oslo t.o.m. SAS egna 737!
 

pswe

Medlem
SAS har nu konkurrerat ut Nordic Aviation på Köpenhamn-Tallinn. Det gick som väntat snabbt. Sista flighten med Nordic Aviation på söndag 29 november.

Nordic Aviation har också meddelat att man sänker output på Stockholm-Tallinn.

Nordic Aviation opgiver København-rute

Skönt!
Blev visserligen kraftigt sen från Tallinn igår med SAS pga punktering, men fick då anledning att undersöka bokningsläget hos Nordic Aviation. Hos SAS var vi 33 passagerare, Nordic Aviation boardade 1 på motsvarande kvällsavgång.
 
Toppen