Senaste nytt

SAS öppnar Skellefteå-Malaga

KalleSus

Medlem
Men hur pass lockande är egentligen tidtabellen? Det är rena chartertider som gäller.
Ankomst till Malaga 00.15 är väl ingen höjdare. Det blir för de flesta en ganska sen ankomst till slutresmålet!

Hemresa till Sverige känns väl något bekvämare (avgång 13.50 ankomst 18.40)

Den här typen av restider kommer förstås att bli vanligare när de icke-skandinaviska baserna sköter trafiken.
 

Agö

Medlem
Men hur pass lockande är egentligen tidtabellen? Det är rena chartertider som gäller.
Ankomst till Malaga 00.15 är väl ingen höjdare. Det blir för de flesta en ganska sen ankomst till slutresmålet!

Hemresa till Sverige känns väl något bekvämare (avgång 13.50 ankomst 18.40)

Den här typen av restider kommer förstås att bli vanligare när de icke-skandinaviska baserna sköter trafiken.
Å andra sidan vet jag inte om det är så mycket roligare att flyga till Malaga t.ex. 06:20 som SAS gör från Arlanda idag.
 

KalleSus

Medlem
Å andra sidan vet jag inte om det är så mycket roligare att flyga till Malaga t.ex. 06:20 som SAS gör från Arlanda idag.
SAS flyger ju flera gånger om dagen från Arlanda (de flesta dagar) så någon tid ska väl passa.
På lördagar faktiskt hela sex avgångar: 06.15, 06.35, 06.55, 07.15, 15.05 och 15.35 nu på lördag den 21 oktober. Inte illa med 20-minuterstrafik i maxtimmen (för att använda ett lokaltrafiktekniskt uttryck).
Dessutom från Göteborg 08.25 och 17.00 och från Köpenhamn 06.00, 08.05 och 17.05.
Samt avgångar från Oslo och Helsingfors.
Så brist på avgångar till Solkusten tycks inte föreligga.
 

mha321

Medlem
Men hur pass lockande är egentligen tidtabellen? Det är rena chartertider som gäller.
Ankomst till Malaga 00.15 är väl ingen höjdare. Det blir för de flesta en ganska sen ankomst till slutresmålet!

Hemresa till Sverige känns väl något bekvämare (avgång 13.50 ankomst 18.40)

Den här typen av restider kommer förstås att bli vanligare när de icke-skandinaviska baserna sköter trafiken.

Det är väl i första hand just i konkurrens med de bolagen som den här linjen finns...

Och helt dum tid är det väl inte tex gör de som har en timeshare eller så och åker ner över en helg eller långhelg tex. Komma iväg efter jobbet (nåja), och inte kosta en resdag.
 

Homer

Medlem
Men hur pass lockande är egentligen tidtabellen? Det är rena chartertider som gäller.
Ankomst till Malaga 00.15 är väl ingen höjdare. Det blir för de flesta en ganska sen ankomst till slutresmålet!

Hemresa till Sverige känns väl något bekvämare (avgång 13.50 ankomst 18.40)

Den här typen av restider kommer förstås att bli vanligare när de icke-skandinaviska baserna sköter trafiken.


00.15? nejdu det är betydligt värre än så ;)

Sprire.jpg




Å andra sidan vet jag inte om det är så mycket roligare att flyga till Malaga t.ex. 06:20 som SAS gör från Arlanda idag.

rent praktiskt är det värre att anlända mitt i natten om du t.ex vill ha en hyrbil.
 

nota bene

Medlem
Hem verkar ju helt OK, men nedresan ligger helt klart för sent. Att anlända så mycket efter 22 är inte praktiskt då man ska ha bagage och bil i de flesta fall - alltså klar ca 23 från flygplatsen och är ju ofta minst en timmes körning också.
 

Agö

Medlem
00.15? nejdu det är betydligt värre än så ;)

Visa bifogad bild 68411





rent praktiskt är det värre att anlända mitt i natten om du t.ex vill ha en hyrbil.
Enig även om det inte direkt är ovanligt att flighter landar sent där nere. Det blir bl a extraavgift på hyrbilen. Har landat efter midnatt vid ett par tillfällen i Alicante och Malaga, kostade 50 EUR extra...
 
Toppen