Senaste nytt

SAS öppnar Skellefteå-Malaga

Agö

Medlem
Bestemt, men det ændrer ikke på at det er en tabende strategi i længden fra SAS side alligevel.
Det är faktiskt intressant. SAS byter ju strategi som andra byter underkläder. Ena dagen ska man vara för frekventa resenärer (WE ARE TRAVELERS), andra dagen the Businessman's Airline (med en vettigt prissatt Plusprodukt som ger tillgång till lounge överallt), den tredje dagen lågpriskrig mot Sydeuropa för att den fjärde dagen satsa på provinsen. Inte lätt att hänga med.

Jag kan i och för sig förstå att något görs. Ta Danmark t.ex. Inrikestrafiken minskar radikalt. Vi ska inte glömma bort att Jylland trots allt har tre miljoner invånare och att andra bolag är synnerligen aggressiva på den marknaden. Jag är inte helt säker på att en strategi som består i högre frekvens och bättre flyg inrikes i Danmark kommer att ge önskvärt resultat, folk är nu vana vid att flyga direkt.
 

Moco

Medlem
Kul! Men hur går kommunen in ekonomiskt?
Jag har dock inget emot att man satsar på Norrland, det behövs och jag hoppas att det bär sig.
Spanien är ändå ett hyfsat säkert kort bland norrlandsresenärerna året runt. Frekvensen verkar också vettig.

Gillar också starkt att de menar att spanska företag kollar på Skellefteå... Om inte annat rycker det i mina mungipor, för den sannolikheten bedömer jag däremot som nära 0.
 

Bryant

Medlem
Jag tror inte denna linje kommer att leva länge. Norrlänningar har länge tjatat om direktlinjer, sen flyger man via Stockholm iallafall :).

Kul dock att de vågar testa.
 

Jönsson

Medlem
Problemet är väl att direktavgångar mot Europa blir dyrare från de norrländska flygplatserna än från Stockholm. När det väl kommer till kritan så väljer majoriteten det billigaste alternativet.
 
Toppen