Senaste nytt

SAS öppnar City Lounges?

Charlie D

Medlem
Tycker SAS borde fokusera på det som är viktigt för medlemmarna och få ett solitt EB-program. Tycker de börjar i helt fel ända med Kalle Anka grejer som godie bag, city lounge och ge bort kort (som devalverar det redan urvattnade programmet) istället för vettiga nivåer med vettiga förmåner.
 

AABack2ARN

Medlem
Vettiga förmåner kostar väl dessvärre en hel del pengar :( Fast det beror så klart på vad man menar med "vettiga fömåner". Håller dock me dom att "goodie bags" inte känns helt relevant. Men jag kanske mest är avundsjuk...
 

Lukas S

Medlem
Tycker SAS borde fokusera på det som är viktigt för medlemmarna och få ett solitt EB-program. Tycker de börjar i helt fel ända med Kalle Anka grejer som godie bag, city lounge och ge bort kort (som devalverar det redan urvattnade programmet) istället för vettiga nivåer med vettiga förmåner.

+1

Fimpa goodie bag, fimpa city lounge, etc. Lägg till ordentliga uppgraderingscheckar! Det tror jag alla vill ha! Medveten om att CU finns, men det systemet är för osäkert/hemligt.
 
Jag tycker tanken med citylounger är en bra idé. Skall man lyssna på Rikard Gustafson så är SAS uppgift att förenkla vardagen för den som reser inom, mellan eller till Skandinavien, samt att alla inte bor i Stockholm, Oslo eller Köpenhamn utan har behov av att resa dit eller till andra orter. Att ha möjlighet till en lounge, extra mötesrum eller kontor på orter där ens egna kontor inte ligger tycker jag är en bra idé, även att den ligger centralt placerad och inte nödvändigtvis i anslutning till en flygplats, bara för att det är en förmån i ett flyglojalitetsprogram. Oavsett mitt tidigare något skämtsamma inlägg så är citylounger något jag skulle värdera högt och en ökad anledning till att nå EBD-status då distansarbete är en del av min vardag samt status hos SJ och access till deras lounger inte är aktuellt i mitt fall. Jag hoppas att detta koncept expanderas till andra städer även om jag, som EBG, också anser att Eurobonus har befintliga områden som behöver förbättras.
 

agehall

Medlem
Fast det är ju fortfarande så att du bara kommer in gratis i samband med en resa. Då kan du likagärna åka ut till ARN och sitta i loungen där. Framförallt då denna lounge har rätt snåla öppettider.

Vill man ha tillgång till temporär arbetsplats då och då så finns det väl bättre alternativ som ger mer flexibilitet och inte kräver att du ska resa samma dag.
 

Jensik

Medlem
Det ryktas att det serverats cava idag. Har @Jensik mer info?
Ja det serverades cava och nötter gratis igår.

c4a7a246665191ecd634cb72d60cbce7.jpg
 
Last edited:

olo

Medlem
Fast det är ju fortfarande så att du bara kommer in gratis i samband med en resa. Då kan du likagärna åka ut till ARN och sitta i loungen där. Framförallt då denna lounge har rätt snåla öppettider.
Du kommer in 1 dygn före och 1 dygn efter resa. Sen är det nog stor skillnad om man utgår från Stockholm eller om det är destinationen.
Att ha en inspirerande miljö att jobba på mellan möten kan vara nog så värt. Om jag ex. skall jobba 4h innan ett lunchmöte, åker jag ju inte ut till Arlanda och gör det.

Jag tror precis som @Fredrik Jeanson skriver ovan att City lounger är ett smart sätt för att nå frekventa resenärer inom Skandinavien. Lika stor förståelse har jag för att det inte är intressant för de som pendlar över Atlanten. I detta fall olika målgrupper.
 
Kan inte sluta flina när jag läser hur det här (och alla andra nya grejer som lanseras) alltid är att börja i fel ända för någon :D

Vad enkelt det hade varit om alla medlemmar värderade samma saker. Ju bredare utbudet är av det man erbjuder desto större grupp av potentiella kunder kan man locka till sig och det är väl vad SAS i det här fallet är ute efter? Skaffa nya medlemmar > fokusera på befintliga medlemmar är väl vanligt hos många lojalitetsprogram?
 

agehall

Medlem
Sen är det nog stor skillnad om man utgår från Stockholm eller om det är destinationen.
Jag har svårt att se att jag skulle nyttja detta även om det fanns på min destination. Exakt i vilken situation skulle du gå dit, förutsatt att du inte ska ha mötet i huset bredvid så att du i princip snavar in där?
 
Toppen