Senaste nytt

SAS öppnar City Lounges?

agehall

Medlem
Jag kan se att det här skulle kunna vara användbart i vissa fall, men vardagar 9-17 - vem är egentligen målgruppen?

Ska man till Stockholm på ett möte kanske det är trevligt att kunna stanna till där en stund innan om man kommer i god tid före sitt möte, men det förutsätter ju att ens möte är relativt nära Birger Jarlsgatan 18. På hemvägen ser jag ingen större vits med detta då jag hellre skulle åka ut till flygplatsen och se ifall jag kunde komma med ett tidigare flyg.

Dessutom, hade det inte varit rimligt att loungen förlades i närheten av Stockholm C, så att man enkelt kan ta sig mellan den och ARN?

Nu låter jag väldigt skeptisk, men det beror mest på att jag inte riktigt ser nyttan med detta och jag tycker att SAS kan göra bättre saker än sådana här "jippon".
 

flum

Medlem
Jag kan se om jag hinner dit en sväng i eftermiddag eller imorgon bitti för att kolla läget.

Jag håller med @agehall att öppettiderna borde begränsa dess nytta.
 

pierrea

Medlem
Dessutom, hade det inte varit rimligt att loungen förlades i närheten av Stockholm C, så att man enkelt kan ta sig mellan den och ARN?
Intressant nog verkar SAS samarbetspart ha planer på en liknande lounge just på Centralen. "Öppnar i april" står det på sajten fortfarande... Har inte sett den (och då springer jag på Centralen flera gånger i veckan).
 

Dr. Miles

Expert
Jag kan se att det här skulle kunna vara användbart i vissa fall, men vardagar 9-17 - vem är egentligen målgruppen?

Ska man till Stockholm på ett möte kanske det är trevligt att kunna stanna till där en stund innan om man kommer i god tid före sitt möte, men det förutsätter ju att ens möte är relativt nära Birger Jarlsgatan 18. På hemvägen ser jag ingen större vits med detta då jag hellre skulle åka ut till flygplatsen och se ifall jag kunde komma med ett tidigare flyg.

Dessutom, hade det inte varit rimligt att loungen förlades i närheten av Stockholm C, så att man enkelt kan ta sig mellan den och ARN?

Nu låter jag väldigt skeptisk, men det beror mest på att jag inte riktigt ser nyttan med detta och jag tycker att SAS kan göra bättre saker än sådana här "jippon".
Ja, vi hade ungefär samma argument när Martin hade en liknande idé att öppna BC Stockholm City Lounge.

Intresserad av en Stockholm City Lounge? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

olo

Medlem
Det som No 18 erbjuder är väl egentligen ett upphottat och modernare företagshotell. Framförallt genom att utöver traditionella arbetsplatser erbjuda mer kreativa miljöer i loungeanda. Det finns flera internationella inspirationskällor till dessa nya företagshotell som No 18, ett ex. Neuehouse i New York (NeueHouse is a home for the ambitious and curious ).

Att få möjlighet att arbeta i Stockholm i anslutning till möten är intressant, men även jag hade föredragit om den låg närmare Centralen/Arlanda Express.
 
Toppen