Senaste nytt

SAS öppnar City Lounges?

mha321

Medlem
Ska de även slå ihop guld och Business loungen på Arlanda för att ha samma varumärke och deal? Ser inga problem i att det finns en guld och en Diamond Lounge i Stockholm city. Skulle inte ha något emot den uppdelningen på Arlanda heller.
De har ju reda två varumärken - Gold Lounge och Business Lounge (det är väl det som är dagsnoteringen på vad de heter?)

Och så vitt jag vet så gäller samma regler för vilka som har tillgång till Gold Lounge oberoende av om det är den som ligger i Stockholm, Oslo eller Köpenhamn? Likaså är reglerna samma för Business Lounge oberoende av var de ligger.

Visst kan man ha olika, men då kan man ju tex kalla dem för City gold Lounge och City Diamond Lounge, så att det går att skilja på utan att behöva gå igenom en lång lista olika regler varje gång.
 

palmen

Moderator
De har ju reda två varumärken - Gold Lounge och Business Lounge (det är väl det som är dagsnoteringen på vad de heter?)

Och så vitt jag vet så gäller samma regler för vilka som har tillgång till Gold Lounge oberoende av om det är den som ligger i Stockholm, Oslo eller Köpenhamn? Likaså är reglerna samma för Business Lounge oberoende av var de ligger.

Visst kan man ha olika, men då kan man ju tex kalla dem för City gold Lounge och City Diamond Lounge, så att det går att skilja på utan att behöva gå igenom en lång lista olika regler varje gång.
Det kanske är olika namn på dom, de har bara sagt att de öppnar en city lounge (och använt samma beskrivning på lounge vid båda tillfällena).
 

mha321

Medlem
Det kanske är olika namn på dom, de har bara sagt att de öppnar en city lounge (och använt samma beskrivning på lounge vid båda tillfällena).
De heter samma sak på hemsidan. (med mycket krångel gick det att hitta)

Nåväl, svag marketing. Hursomhelst.

Frågan är om inte de flesta gold (och för den delen Diamond) hellre hade behållit lounge access vid flygningar när det var tredjepart som körde loungen. Men framtiden får se. (och det hade inget med brandingen att göra, naturligtvis)
 

palmen

Moderator
De heter samma sak på hemsidan. (med mycket krångel gick det att hitta)

Nåväl, svag marketing. Hursomhelst.

Frågan är om inte de flesta gold (och för den delen Diamond) hellre hade behållit lounge access vid flygningar när det var tredjepart som körde loungen. Men framtiden får se. (och det hade inget med brandingen att göra, naturligtvis)
Det som de själva sagt är att dessa varit väldigt populära så det finns nog många som gillar dessa lounger. Själv åker jag väldigt sällan på destinationer utan Star Alliance lounge så jag föredrar city lounger även om jag sällan kommer behöva utnyttja dom
 

Ebg

Medlem
d595e9c9231d7edd4b6c7ad928e17b8c.jpg
lika bra service som på Stureplan! Fick en ingefära shot,choklad och nuts
 

Jönsson

Medlem
SJ verkar vara på gång att inleda någon form av samarbete med No18. Fick idag en inbjudan av SJ att använda No18 Grand Central i egenskap av vad man kallar "ett begränsat antal utvalda medlemmar". Antar att det handlar om någon form av försöksgrupp för att undersöka behov och efterfrågan.
 

airac

Medlem
SJ verkar vara på gång att inleda någon form av samarbete med No18. Fick idag en inbjudan av SJ att använda No18 Grand Central i egenskap av vad man kallar "ett begränsat antal utvalda medlemmar". Antar att det handlar om någon form av försöksgrupp för att undersöka behov och efterfrågan.
Samma här, är dock endast på grå hos SJ och ser lite anledning till att mitt resmönster är anledning till urval.
 
Toppen