Senaste nytt

SAS öppnar Café Lounge på Malmö

Bra då kan man börja flyga till Sturup igen istället för Kastrup! Väntar bara på det där tåget in till city nu....

Nyfiken fråga bara. Är valet CPH <-> MMA avgörande av enbart en cafe lounge?
För mig är det transfern hemmet -> MMA som är avgörande. Som det är nu så tar det lika lång tid till CPH resp MMA plus att det kostar mer att åka till MMA för mig så jag väljer fortfarande CPH om jag skall flyga inrikes.
Ett snabbtåg från Hyllie/Malmö central skulle dock sätta saker i ett annat perspektiv.
 

Agö

Medlem
Nyfiken fråga bara. Är valet CPH <-> MMA avgörande av enbart en cafe lounge?
För mig är det transfern hemmet -> MMA som är avgörande. Som det är nu så tar det lika lång tid till CPH resp MMA plus att det kostar mer att åka till MMA för mig så jag väljer fortfarande CPH om jag skall flyga inrikes.
Ett snabbtåg från Hyllie/Malmö central skulle dock sätta saker i ett annat perspektiv.
Den stora grejen som jag ser det är prisskillnaden. Det är väsentligt billigare att flyga från Malmö till Arlanda än från Köpenhamn till Arlanda.

upload_2015-12-14_9-51-2.png


upload_2015-12-14_9-51-33.png
 

JohanW

Medlem
Nyfiken fråga bara. Är valet CPH <-> MMA avgörande av enbart en cafe lounge?
För mig är det transfern hemmet -> MMA som är avgörande. Som det är nu så tar det lika lång tid till CPH resp MMA plus att det kostar mer att åka till MMA för mig så jag väljer fortfarande CPH om jag skall flyga inrikes.
Ett snabbtåg från Hyllie/Malmö central skulle dock sätta saker i ett annat perspektiv.

Känns kanske mer aktuellt att MMA blir snabbare efter att det blir identitetskontroller på danska sidan? Lär inte korta ner restiden.
 

Igorius

Medlem
Den stora grejen som jag ser det är prisskillnaden. Det är väsentligt billigare att flyga från Malmö till Arlanda än från Köpenhamn till Arlanda.
Undantaget är kanske på helger? Då upplever jag att det varierar väldigt mycket. Beror kanske delvis på de få helgavgångarna mellan Malmö och Arlanda (särskilt på lördagar). I helgen flyger jag Arlanda-Köpenhamn på lördag och Malmö-Arlanda hem på söndag. Lördagens Arlanda-Köpenhamn var vid bokning ca 600 kr billigare än Arlanda-Malmö, men för söndagens hemresa var Malmö-Arlanda istället ca 600 kr billigare än Köpenhamn-Arlanda (allt i Plus).
 
Toppen