Senaste nytt

SAS återinför gardinen.

Dr. Miles

Expert
Däremot skulle man kanske kunna tänka sig någon annan form av avgränsning mellan Go och Plus, för en sådan behövs så klart. Där finns det nog utrymme för lite kreativitet. Exempelvis en annan form av skyltar som kanske är lite större denna gång. Men det kommer inte vara en traditionell gardin.
De kan göra SAS Plus skylten större och skriva "Passagerare i SAS Go, vänligen använda toalett i bakre delen av kabinen" eller dylikt. Det kostar inte så många kronor och framförallt behöver de inte utbilda kabinpersonal för ny procedur (vilket de tenderar att misslycka varje gång när SAS inför något nytt).
 

Jacob

Medlem
De kan göra SAS Plus skylten större och skriva "Passagerare i SAS Go, vänligen använda toalett i bakre delen av kabinen" eller dylikt. Det kostar inte så många kronor och framförallt behöver de inte utbilda kabinpersonal för ny procedur (vilket de tenderar att misslycka varje gång när SAS inför något nytt).
Nästa problem sedan ligger att få godkännande. Allt sånt där måste normalt certifieras och det handlar om t.ex. brandsäkerhet och säkerhet/utrymning. Ingen aning hur lätt/svårt det är för en större skylt men jag har förstått att det många gånger finns aspekter som man som passagerare inte tänker på.

Men det ligger absolut mer i linje med vad som går att göra. Skicka in ett förslag till SAS om att ni vill ha större och tydligare skyltar. Det är något jag absolut tror att de skulle kunna se över.
 

AABack2ARN

Medlem
De kanske även skulle passa på att ändra skyltarna så att de blir korrekta från bägge håll

"SAS Plus In front of this seat row" - skylten sitter faktiskt PÅ den rad där SAS Plus börjar...
 
A

Aurora

Guest
De kanske även skulle passa på att ändra skyltarna så att de blir korrekta från bägge håll

"SAS Plus In front of this seat row" - skylten sitter faktiskt PÅ den rad där SAS Plus börjar...

Det er jo potato - potato - for meg leses skiltet fra raden bak, ergo gjelder den fra raden bak...
 

Mikael64

Medlem
När jag förra veckan flög ARN-AGP-ARN så meddelade CC att passagerare i GO som skulle på toaletten fick köa från rad 8 där GO började vilket gjorde att vi i Plus slapp ha svettiga armhålor, håriga magar, bröst och annat i ansiktet när folk skulle köa och hänga för toa besök. Samma information gavs på båda flygningarna vilket var nytt för mig och andra men en glad överraskning.
 

xmit

Medlem
På dagens flygning mellan CPH-ARN så meddelade en CC att SAS kommer att ha gardiner mellan Plus och GO på Europalinjerna efter önskemål från passagerarna.
Han hade hört det från "folk från SAS" som hade flugit på en flygning för någon vecka sedan för att se hur personalen arbetade och hur passagerarna betedde sig!
Det är ett starkt önskemål om att gardinen skall återinföras sa han.

Varumärket @011430121 , varumärket... ;)
 
Toppen