Senaste nytt

SAS återbetalning inom 24 timmar?

Moco

Medlem
Talade precis med SAS. Min återbetalning hade nu "hamnat utanför kösystemet" för återbetalning av någon oförklarlig anledning. Det är över 2 månader sedan biljetten avbokades och nada händer. Ständiga bortförklaringar och nya uppskattade tidpunkter för återbetalning. Jag vet inte vad man ska säga längre, det är bara så pinsamt dåligt. I guess loyalty has come to an end.
 

MrB

Medlem
I maj avbokade jag en bonusresa per telefon (det var mindre än 24h innan avgång så det gick inte att göra det online) och blev lovad "omedelbar" återbetalning av skatter och avgifter. Denna tråden fick mig att kolla om det verkligen skett, men icke... Ringde SAS innan idag och undrade varför jag inte fått tillbaks mina pengar, och fick till svar att det berodde på att "refund-avdelningen" hade varit hårt belastade den senaste tiden men att de skulle ta tag i det direkt. Ungefär en halvtimme senare hittade jag ett "refund notice" i min inbox.

Det var förstås dåligt att det inte fungerade direkt, men de skötte det i varje fall snyggt efter dagens telefonsamtal.
 

Moco

Medlem
Ja, jag fick faktiskt en "refund notice" på mailen någon timme efter det 800:e samtalet och det senaste inlägget i ärendet. Så tack för det. Men att det under lång tid skylls på överbelastning och underbemanning etc. är ju då anledningar att göra något åt situationen. Arbetskraftsbrist råder ju som bekant inte.
 

011430121

Medlem
Väntar på en återbetalning från den 17 mars
Kontaktade SAS idag (31 juli) och de hade noterat om återbetalning, men "måste kolla upp" och skall återkomma
 

011430121

Medlem
Kom detta svar efter 10 minuter
Hej

Det hade inte gjorts nån återbetalning men de har dom fixatnu. J

Med vänlig hälsning

Sales and Service Consultant – Premium Sales & Service
SAS Customer Contact Center - Sweden

SAS
+46770727727
 
Toppen