SAS ändrar tidtabell men vill ej boka om biljett

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av fly4fun, 15 November 2015.

  1. fly4fun

    fly4fun Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag bokade flyg till ARN-OSL-Svalbard i Apr/Maj 2016 med SAS friends&family rabattkoden i september i år.

    Nu har SAS ändrat tidtabellen så 1 timmars bytet i OSL har blivit nästan 6h. Jag fick mail med info om ändring och uppmaning kontakta SAS om jag ej accepterar ändringen. Eftersom jag ej har lust vänta 6h i Oslo ringde jag SAS för att hitta en lösning med kortare bytestid. Där fick jag besked att biljetten ej går boka om till nån annan flight än det som erbjudits, eftersom den bokningsklassen jag bokat (vet ej bokstaven men SAS kallar den friends&family) ej finns tillgänglig idag.

    Ska jag verkligen acceptera ändringen eller kan jag förvänta mig en ombokning till bättre tider? Jag har diamantkort om det spelar nån roll i sammanhanget.
     
    Gus gillar detta.
  2. Kricka

    Kricka Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte om EBD har någon "bättre"/flexiblare support eller om det var de
    du ringde - annars kan ju det vara värt ett försök ? Har själv ett motsvarande
    problem med British Airways där man ställt in flyget en dag och bokat om mig 24 h senare.
    Har inte lyckats ändra/boka om..
     
  3. bnr

    bnr Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Du bör kunna bli ombokad utan problem, annars är SAS återbetalningsskyldiga i enlighet med 9.1.2.
    http://www.flysas.com/upload/CoC/CoC_Eng_February_2013.pdf

    Jag fick mail om tidtabellsändring SK964 ett tag efter bokning och eftersom många på BC var bokade på SK963/SK964 så var det några inlägg om just det. Konsensus verkade vara att detta händer ibland och att det inte brukar vara något problem att bli ombokad.

    HUACA :)
     
  4. fly4fun

    fly4fun Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jo återbetalning känner jag till, men jag vill hest behålla biljetten men ha rimliga flygtider. 6h i OSL känns helt bortkastat. SAS flyger ju ARN-OSL varje timme så jag förstår inte varför dom nekar mig att flyga till OSL 3-4h senare.
     
    Gus gillar detta.
  5. bnr

    bnr Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det jag menade, som kanske inte framgick tydligt, var att det bör ligga i deras intresse att slippa en återbetalning.

    Håller med dig, kanske är en "computer says no"-situation med en oflexibel person i kundtjänst.
    Hang Up And Call Again. :)
     
    011430121 gillar detta.
  6. 011430121

    011430121 Medlem

    Ort:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Prova igen, har aldrig upplevt att det har varit problem när man flyger via CPH eller OSL, det är ju som du skriver flyg nästa varje timme till dessa destinationer. Be annars att få tala med en "chef".
     
  7. simon_says91

    simon_says91 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Om dom kan boka om mina 2 ungdomsbiljetter idag på Berlin Tegel till en nästan fullbokad flight mot Stockholm bör dom utan problem fixa detta åt dig. Det gäller bara att stå på dig, problemet ligger hos "tomten" på kundtjänst. Ring upp igen!
     
  8. olo gillar detta.
  9. nota bene

    nota bene Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker fortfarande att detta är obegripligt då jag lyckats omboka exakt samma biljett. Tycker att HUACA ska fungera även här (eller hota med avbokning...).

    Vad gäller situationen i denna tråd bör det vara ett fall av att ringa igen - bokningsklass ska i princip vara irrelevant vid irrops eller tabelländringar så länge kabinen är tillgänglig.
     
  10. simon_says91

    simon_says91 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×