telelina
Medlem
Jag tror väl inte riktigt heller det, men skulle vara trevligt om han kunde besvara det.Det är bara ett sätt för honom att skicka över framtida problem på någon annan. Det kommer bli kaos.....
Jag tror väl inte riktigt heller det, men skulle vara trevligt om han kunde besvara det.Det är bara ett sätt för honom att skicka över framtida problem på någon annan. Det kommer bli kaos.....
De är ju redan avbokningsbara. Mina då alltså.Eller innebär det att du kan få avboka biljetterna trots att regelverket säger något annat?
Det är bara ett sätt för honom att skicka över framtida problem på någon annan. Det kommer bli kaos.....
Jag tror att majoriteten av EBG/EBD/Pandion bryr sig nog inte ens om det.Frågan är ens hur många utanför den sfär som hovrar på detta forum som skulle komma på tanken att klaga? Möjligtvis om aftonblaskan eller SAS nemesis DI gör ett reportage om saken.
SAS EuroBonus 2.0 lanseras i januari 2014 | Sida 14 | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor[/INDENT]Om du menar Eurobonus allmänt är det 2000pandion. Man räknar med ca 20 000 EBD. 55 000EBG. EBS minns jag inte vad man räknar med men det var några hundra tusen.
Jag tror att majoriteten av EBG/EBD/Pandion bryr sig nog inte ens om det.
Enligt tidigare diskussionstrådar finns det ca 2.000 Pandion, ca 20.000 EuroBonus Diamond, ca 55.000 EuroBonus Gold i världen.
SAS EuroBonus 2.0 lanseras i januari 2014 | Sida 14 | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor[/INDENT]
De flesta av dessa statusmedlemmar är nog företagskunder som har väldigt få möjlighet att påverka val av flygbolag själv som resenär.
Som jag skrev i en annan tråd (http://www.businessclass.se/forum/t...fr-o-m-2015-jan-01-vad-är-alternativet.21482/), tror jag inte att företaget plötsligt börjar att acceptera anställdas val av flygbolag och routing som t ex Stockholm-London-Frankfurt med British Airways när det finns direktflyg med SAS och Lufthansa på Stockholm-Frankfurt.
Frågan är om inte en hyfsat stor andel är kunder på travelpass. De kan visserligen välja något annat på resor utanför tp-destinationerna, men eftersom de har automatisk status så finns det ju poäng att hålla sig till sas.Fel. Bokningssystemen i många företag sorterar ofta på 1. Rutt 2. Pris. och erbjuder ju däremellan ett flertal olika bolag.
SAS alternativ är sällan bäst prissatt. Ska du däremot resa till/från en nordisk stad innebär det ju ofta en direktlinje. Är priset längre med andra aktörer struntar ju firman, oavsett om det innebär mellanlandningar eller inte, så ganska mycket går att styra på det sättet.