Senaste nytt

SAS ändrar struktur och poängintjäning i EuroBonus

varva77

Medlem
Tycker att det var hyfsad ödmjukhet trots allt dock förstår jag inte snacket om att prispressen varit mer än vad de räknat med. De måste varit själva i sin analys att den inte skulle bli mördande, så mycket har inte hänt senaste två åren.
 

johhenrik

Medlem
Jag ska vara lite fräck också nu. Denna artikel lät som en artikel som kunde varit i EB Travel Mag eller vad den heter. Nu är väl inte BC journalistik, men några tuffa frågor hade ju varit på plats.

Ser man en risk med att folk överger sin lojalitet?
Ser man en risk att folk inte kommer köpa Plus i samma utsträckning?
Hur resonerade man att detta skulle tas emot när man släpper sådana här försämringar med så kort framförhållning?

Dessa är ju bara några exempel.

Tack för artikeln dock. Var ju några intressanta saker även om mina frågor kvarstår. Deras svar var ju inte direkt oväntade. "Vi gjorde det för vi var tvungna" är ju sammanfattningen.
 

AABack2ARN

Medlem
Det jag tycker saknas i intervjun är SAS syn på just lojalitet och vad denna lojalitet skall ge oss som (frekventa) resenärer och/eller affärsresenärer. Att folk kan tjäna in massor med poäng i cornflakes-paket, kreditkort, blomköp etc. gör ju bara att antalet bonusplatser används ännu snabbare. Men det blir allt mer uppenbart att SAS är ett något uppgraderat lågprisbolag som satsar på sällanresenärerna som vill ha 6 flyg per säsong till någon udda charterflygplats i Europas utkant.
 

M.K

Medlem
Jag har alltid gillat SAS och hade funderingar innan att satsa på Diamond denna period men står förmodligen över detta nu då jag kommer välja andra bolag på mina resor utanför skandinaven där försämringarna faktiskt är godtagbara. Vill inte SAS ha mig som kund till t ex Spanien/Italien längre så slipper de. Jag tar jag gärna ett byte i t ex Zürich då det inte innebär färre poäng längre samtidigt som jag får en bättre reseupplevelse med mitt EBG på LX eller andra *

En zon för hela Europa inkl Las Palmas är ett hån mot en poängsamlare!
 

famhanssons

Medlem
Om man nu söker loyalitet så borde man ta bort soft landing. Jag fick EBD direkt vilket innebär att jag kommer ha minst EBG i nästan 3 år. Det gör att jag i lugn o ro kan fokusera på andra grupper innan jag behöver fokusera på SAS. Personligen är det jättebra men knappast för SAS.
 

telelina

Medlem
Jag undrar över följande kommentar från Nils:
De nya intjäningsreglerna släpptes den 27 november 2014 och börjar gälla den 1 januari 2015. Vi frågar vad som gäller för de som bokat innan den 27 november för resa under 2015.


- För de som hamnat i denna situation går de bra att kontakta EuroBonus via kontaktformuläret på SAS webbsida så försöker vi lösa detta. Detsamma gäller för de som har ett kvalificeringsår som hamnat i någon gråzon, då går det också bra att fylla i kontaktformuläret så gör vi en bedömning av varje enskilt fall, avslutar Nils.


Innebär det att jag kommer att få enligt gamla poängsystemet på min Plusresa till Las Palmas & min Business till New York nästa år om jag mailar Eurobonus? Det blir ju väldigt många att kompensera i så fall...
 
Toppen