Senaste nytt

SAS ändrar flygtider till/från Linköping

Alf

Medlem
ja det är kasst. Kommer på onsdag få vänta i drygt 4 timmar på Kastrup innan flyget går och sen komma hem mitt i natten...

Dessutom hade jag missat att kvällsflyget på fredagar var borta. Det har jag nyttjat ofta de senaste två månaderna :-(

Funderade på att ta sj från Kastrup istället (ankomst Linköping ca 22) men deras sista tåg går 15 minuter efter ankomsten för inkommande flight. Känns tight. Vet någon hur snabbt man tar sig från arrivals i cph till tåget?

Om du menar från bagagehallen till tåget borde du fixa det på fem minuter.
 

Peacock

Ny medlem
Håller också med om att det är kasst. Jag hade tänkt flyga in EBG på segment i år via LPI och supporta SAS. Nu ter det sig inte lika lockande att anlända vid midnatt efter en weekend. Visserligen har jag gångavstånd till flygplatsen, men ändå :)

Jag gissar att den halvofficiella kanalen för sofistikerad feedback är BC-forum? Annars får vi väl lägga upp en tråd på My SAS Idea. Vet någon om SAS Ideas faktiskt resulterat i något?
 

Agö

Medlem
Jag gissar att den halvofficiella kanalen för sofistikerad feedback är BC-forum? Annars får vi väl lägga upp en tråd på My SAS Idea. Vet någon om SAS Ideas faktiskt resulterat i något?

Ja, @agehall lyckades tyvärr inte vinna över SAS när det gällde chokladmuffins men fick å andra sidan SAS att visa procentuell intjäning från partnerbolag (istället för som tidigare, endast minimumpoäng) - allt genom My SAS Idea.
 

agehall

Medlem
Ja, @agehall lyckades tyvärr inte vinna över SAS när det gällde chokladmuffins men fick å andra sidan SAS att visa procentuell intjäning från partnerbolag (istället för som tidigare, endast minimumpoäng) - allt genom My SAS Idea.

Fast det har jag ju gjort! Chokladmuffinsen är ju tillbaka! Den massiva kampanjen för att få tillbaka den försökte på alla sätt tystas ner av SAS men i slutändan gick jag segrande ur striden! :)
 

kydyl

Medlem
Det räcker med att inkommande flyg är något sent, angör B19 och att det tar lite tid att få av folket så skiter sig 15 minuter.

så sant. idag var faktiskt flyget försenat över 1h så glad att jag inte testade tåglösningen idag iaf.

Vad sas däremot borde göra är att ge silver medlemmar rätt att köpa sig in i loungen och neka alla basic. Nu är det ju helt värdelöst att ha silver kort. Har försökt att köpa mig in flera gånger men nekad pga "fullt ". Aspire brukar vara lösningen men den stänger 20:30 och flyget går ~23. Så nu sitter jag lounge lös på cph... 15 legs kvar till gold.
 
Toppen