Senaste nytt

SAS - "Åtta underskrifter eller konkurs"

Roger J

Medlem
Om du har en biljett från ett annat flygbolag med en flygning som utförs av SAS är det den som ställt ut biljetten som får boka om dig om SAS-flighten ställs in. Det gäller väl oavsett hur biljetten är betald.
 

Homer

Medlem
Jag frågade damen vid EBG incheckningen på ARN om jag kommer kunna flyga hem med min SAS biljett på söndag. "Vi får se" var svaret, inte så betryggande.

konkurs går väl inte att söka på en söndag? Jag tvivlar på att det är något som jourdomstolarna håller
på med, någon som vet?
 

Alx

Medlem
konkurs går väl inte att söka på en söndag? Jag tvivlar på att det är något som jourdomstolarna håller
på med, någon som vet?

Nej det blir nog måndag morgon i så fall. Däremot skulle de ju kunna bestämma sig för att ställa in flygningarna redan på söndag. Men det får vi ju hoppas att de låter bli, eller hur?!
 

tomeck

Medlem
Känns ganska surt o sitta med en halv miljon poäng som riskerar att blåsa bort på måndag då.. om nu så blir fallet, men ingen vet ju.. gäller bara o hoppas att man fortf har några poäng kvar nästa vecka oavsett varåt det går för SAS!

Du sitter inte ensam. Har ju också två resor på fredag och i december visserligen på SQ biljett men med SK till och från LHR men går boka om den via FRA/MUC och LH om det vill sig illa.
 

Ubbe

Medlem
Men herregud vad svart ni ser på saken. Glädjeämnen ska man ta ut i förskott för även om det inte blir så, så fick man vara glad en stund ändå. Sorger däremot ska man skjuta undan tills det är dags.

Det kommer inte att bli en konkurs på måndag.
 

NotRyan

Medlem
Grejen är ju här att oavsett vilka funderingar som rör sig i styrelsens samlade huvuden, så måste dom kommunicera det här budskapet till alla, annars kommer ju inte facken att skriva på. Det kan mycket väl bli olika abrovinker beroende på vad som händer, varav naturligtvis konkurs är en risk. Men låt säga att SE+NO skriver på och DK inte, finns det förutsättningar att få kreditfaciliteten då, går delägaren DK i det läget med på att minimera trafik på CPH för att rädda bolaget (för att senare kliva ur) ?

Det finns många scenarion, varav konkurs är bara ett. Men styrelse och vd måste i det här läget vara stenhårda och kommunicera EN sak...

Mvh
/NotRyan
 
Toppen