Senaste nytt

Santander lägger ner Mitt kort

evr

Medlem
Det behöver det ju inte ha gjort utifrån den kommentaren du citerade. Däremot är frågan "Fanns det datasystem under 1800-talet" relevant.


Datasystem (data = fakta) fanns med största sannolikhet, dock inte datorer, förmodligen fanns det även kreditkort om än inte i exakt samma skepnad som dagens plastkort. :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Inlägg från: Förslag på ersättning ? | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Ja precis, det ser väldigt olika ut beroende på vilket kort man har. @Jonathan111 kanske bara blev några fåtal timmar sen ut från Singapore och då får man inga pengar om man har avgångsförsening i sin kortförsäkring. Har man däremot ankomstförsening, som tex Santander bank har, så kan man casha in 1200 kr per person.
Om man kunde köpa bussbiljett på långdistansbuss i Afrika, Indien, Kina med Santanders kreditkort, kan man bli rik av försäkringen. :)

När jag reste i Xinjiang i Kina i mina unga år, blev vi strandsatta mitt i öknen i norra Xinjiang pga drivaxeln på bussen gick av. :eek:
Chauffören försvann då han liftade en lastbil som passerade vår buss och han kom tillbaka med en annan lastbil dagen efter.
Chauffören och två andra gubbar på lastbilen försökte att bogsera bussen med lastbilen först men lastbilen orkade inte att dra bussen.
Till slut reparerade de drivaxeln på plats (helt otroligt) och vi fortsatte till Altay med bussen. Nästan ett helt dygn senare...
 
Mycket överraskande fick jag i veckan ett nytt Mitt kort! Utgångsdatum för det nya kortet är februari 2022 så det kan förhoppningsvis fungera som backupkort ytterligare ett par år.
Fick också ett nytt strax innan årsskiftet. Använder det nästan uteslutande för hyrbil eller som extrakort när jag kör Curve och sedan vill köra go back in time.
 
En liten detalj kring Santander Mitt Kort som jag läste av en slump igår...

Att kortets försäkring har en självriskeliminering vet säkert många om, men till skillnad från många andra självriskelimineringar täcker även denna försäkring vespa/moped upp till 100cc. Rätt najs om man (likt jag) gillar att hyra moped på semesterorter och utforska!
 
Toppen