Senaste nytt

San Francisco

rvarttinen

Medlem
.... Får kanske bli spårvagn dit, alternativt så går jag.

Tack för alla tips!!

Välbekomme! ... ja, gå går ju bra, men det är en liten sträcka med branta backar. Jag skulle, istället för att följa språvagnslinjen, följa Geary St. ned mot Market och sedan precis i hörnet vika av vänster in på Montgomery, alternativt gatan innan: Kearny st. Gå ned till Columbus Av. och sedan följa den till Fisherman's Wharf. Ja, vika av in på Powell eller Mason där de korsar Columbus.
Det blir en liten omväg, men inte lika branta och jobbiga backar. Men, om du vill ha lite extra motion så .. :)

P.S. Om du vill se lite av China Town, så kan du gå längs Grant Av. istället. Lite brant i början, men kanske inte så farligt. //D.S.
 

palmen

Moderator
Helt missat denna tråd men som redan nämnts är The Cellarmaker ett absolut måste. Enligt mig bästa ölen i SF. Även Toronado är grymt och du bara måste dricka en Pliny The elder! (den finns ibland på Hilton vid union Square också). Personligen hade jag inte åkt och tittat på stora träd, lite bortkastat med tid om du bara har 48h på dig.
Freshwater distribution är ett annat bra ställe för öl med ca 30 local craft beer på tapp, kombineras perfekt med lite träning att gå i backarna.

Vill du ha ner tips på öl så hör av dig. På city beer store kan du ha tur att få tag på fresh alpine nelson!
 

Hylve

Medlem
Om du gillar öl kan jag rekommendera en tur till Petaluma och Lagunitas Brewing Company! Ligger typ 5 mil norr om SF och där finns även en premium outlet.

Är man ett fan av Francis Ford Coppola och/eller hans viner är Cafe Zoetrope i North Beach ett måste.
 
Är det nån på detta eminenta forum som känner till bra ställen i SFO som tar emot turister som vill träna BJJ? Den amerikanska västkusten har många bra skolor för Brasiliansk Jiu-jitsu och det finns några i SFO. Men, finns det nån som har tränat där och kan rekommendera någon specifik?
 
Toppen