Senaste nytt

San Francisco

Beror på hur mycket du tänkt handa :p Jag tycker det, men jag brukar shoppa på mig en hel del när jag är i USA. Dock är ju inte Dollarkursen så attraktiv just nu. Vad hade du tänkt handla? Jag kommer att vara i Gilroy söndagen den 8:e nov.
Med en fru och några barn hemma så skulle jag säga "en massa"... Det får nog bli Gilroy.
 
Om du bor på Westin så är kanske det tråkiga alternativet Bourbon Steak ;-) men det är ett av de bättre stekhusen jag varit på. Familjen (fru, 2 döttrar och en grabb) älskade det också, och de är inga stora fans av stora köttbitar.

För Napa så skulle jag rekommendera att ta en tur till Mondavi, det är vackert, tar inte lång tid att kolla runt lite, och du kan ta ett glas Opus 1 för $35 (typ), vilket är rätt ok. Duckhorn är kul om man vill kolla in ett "koncept", vinerna är ok men inte exceptionella. Phelps har en väldigt vacker veranda med utsikt över en dalen, och shyssta viner, speciellt isvinet. Stag's leap har en shop du kan slinka in på längst vägen och prova litet.
 
Alla ölfantaster, finns där några härliga microbryggerier inne i SF?.

SF är en riktigt, riktigt bra ölstad med många ställen som är värda att besöka. Med tanke på den begränsade tiden vill jag rekommendera ett besök på The Cellarmaker Brewing Company. Deras bryggeripub är schysst, väldigt goda öl. Bara några minuter från dem ligger ölbutiken/baren City Beer som jag alltid besöker flera gånger då jag är i SF. En institution, rätt sliten sådan med mycket karaktär är puben Toronado. Gör du ett besök där så tveka inte att beställa en Russian River Pliny The Elder som alltid finns på fat. Där snackar vi livets nektar.
 

nilsson

Medlem
21 oktober släpps nya GM för San Francisco och the Bay Area. Annars har säkert @nilsson färska och relevanta tips, jag har bara varit i stan en gång och det var fyra år sedan.

Westin St. Francis på Union Square har en utmärkt high-end steakhouse vid lobbyn, Bourbon Steak. Drivs av multipelt stjärnbelönade Michael Mina. Annars finns Sons & Doughters några kvarter bort som är mer 10-små-rätter-koncept. Tvärs över Union Square ligger Taj som har en stjärnbelönad indisk restaurant.
 
Westin St. Francis på Union Square har en utmärkt high-end steakhouse vid lobbyn, Bourbon Steak. Drivs av multipelt stjärnbelönade Michael Mina. Annars finns Sons & Doughters några kvarter bort som är mer 10-små-rätter-koncept. Tvärs över Union Square ligger Taj som har en stjärnbelönad indisk restaurant.
Då har jag valt rätt hotell då ;).
 

cantona

Medlem
Jag hade hoppat över Muir Woods men det beror på att jag varit nere vid Big Sur. Tyckte det var bortkastade 7$. Om du ändå gör det fortsätt på Panoramic Hwy till Stinson Beach och tillbaka på 1:an i södergående riktning. Krokigare blir det inte.
 
Toppen