Senaste nytt

San Francisco

Det visar sig att jag skall spendera några dagar i San Francisco i början av november. Jag kommer vara där under en helg (fredag kväll till söndag kväll). Jag har såklart läst guiden till SF som finns här på BC, men tänkte ändå kolla om det finns några andra / nya tips?

- Jag kommer bo vid Union Square (Westin)
- Jag har bokat biljett till Alcatraz, den första turen på söndagen
- Jag vill gärna besöka Sonoma / Napa Valley. Det hade varit trevligt att hälsa på Bond Estate, men vet inte riktigt om de har öppet för allmänheten. Annars får det bli Seghesio
- Muir Woods, måste ju bara se gigantiska träd ;)
- Andra måsten är väl Golden Gate bron, Chinatown och Lombard Street samt att gå omkring och bara vara.

Vad skulle ni föreslå mer? Jag har tänkt en dag i SF och en dag köra runt. Finns det schyssta tips på ställen att plåta på som är lite ovanliga? Var skall jag äta? Kostnad spelar ingen roll bara det är bra. Är basket något att se (jag gillar amerikansk fotboll men inte baseball)?
Alla ölfantaster, finns där några härliga microbryggerier inne i SF?

Oerhört spretigt inlägg, sorry för det ;).
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Johanna

Medlem
Jag tycker du har en fin lista. Jag brukar inte gilla sånt som Alcatraz men jag älskade det. Eller det kanske är fel ord men jag var helt tagen av det. Det kändes så nära. Tycker dom verkligen har lyckats. Vet inte om det ingick eller tillägg men vi hade audiospelare som berättade om varje del. Det var gammal personal och fångar som berättade. Tror det var det som fick det att kännas nära.

Äta skaldjur nere i hamnen skulle jag lägga till. Men jag älskar skaldjur.
 

agehall

Medlem
Du kommer inte att hinna mer!

Men framförallt skulle jag rekommendera att ta med VARMA kläder. Det finns ett citat (av okänt ursprung) "The coldest winter I ever spent was summer in San Francisco" - då kan du tänka dig hur det kan vara i Oktober... Just SF (själva stan) kan vara ett riktigt köldhål. Det drar in kalla vindar och den kalla luften stannar kvar som i en gryta. Åker man däremot utanför, till San Mateo, SFO eller liknande, så är det riktigt behagligt.

Jag tänkte vara tillbaka innan eller vid 12, så runt tre timmar. Men skall kanske nöja mig med vad jag har?!

Du ska få plats på båten också - jag vill minnas att det kan vara ett problem. Men åker man tillbaka tidigt kanske det inte är kö då.

Ping @nilsson ang resturang. Tror dock att det är bra om du specificerar lite mer vilken typ av mat du är ute efter.
 
Jag tycker du har en fin lista. Jag brukar inte gilla sånt som Alcatraz men jag älskade det. Eller det kanske är fel ord men jag var helt tagen av det. Det kändes så nära. Tycker dom verkligen har lyckats. Vet inte om det ingick eller tillägg men vi hade audiospelare som berättade om varje del. Det var gammal personal och fångar som berättade. Tror det var det som fick det att kännas nära.

Äta skaldjur nere i hamnen skulle jag lägga till. Men jag älskar skaldjur.
Det ingår, är ju nationalpark så verkar vara hyfsat reglerat.

Skaldjur är även här en favorit. Något speciellt ställe eller är det vilken som?
 
Toppen