Senaste nytt

San Francisco i Business från Skandinavien

Palazzi

Medlem
Väldigt jämna i servicen är att ta i ett par gånger. Jag tycker att Lufthansa är perfekta på det området, man vet precis varenda gång vad man får. Med Swiss och Austrian är det däremot mycket beroende på personal och humör. Har varit med om att få mycket bättre service än medpassagerare som inte talar tyska och/eller saknar status (gissar jag). Det känns ju visserligen helt okej för min del, men kan säkert inte ha varit bekvämt i deras position.

Sen kan jag inte heller förstå att du menar att den plankan som erbjuds i C är exemplarisk? Vad jämför du då med?

Då har vi olika åsikter :). Föredrar SWISS före LH, men har ju inte flugit 20x av vardera i C så att jag kan säga med någon statistisk säkerhet. Hur man behandlar de som inte har status har jag aldrig reflekterat över, men om det stämmer är det ju väldigt trist! :(

Austrian har jag inte flugit i C på långresa, tyvärr.

Jämför SWISS med det som erbjuds till SFO och inom Star/OW då dessa två allianser fanns representerade i ursprungsinlägget. Får jag välja även asiatisk bolag och de från mellanöstern hade kanske mitt val sett annorlunda ut....Möjligen även med AF.

Jag uppskattar flat bed före recliner eller lutande life flat. Med dessa preferenser ryker SAS och United... Om man vill stanna vid ett byte och inte vända i Asien blir det inte många bolag kvar. Med LH vet jag inte vilken hårdvara man får till SFO (?). Det SWISS erbjuder är ju ingen hotellsäng, men det känner jag mig medveten om. Om det hade varit till NYC hade jag föredragit en pösig recliner, men nu är det lååångt.
Har lite svårt för fiskbenskonfigurationen som Air Canada, Virgin etc använder. Inte så att det blir jobbigt, men jag föredrar den traditionella sätesplaceringen.
 
Last edited:

flying

Medlem
Last edited:

Hall

Medlem
LX i C på longhaul är ju riktigt hårda säten och trångt vid fotänden.Någon som har koll på om SN och OS har lika hårda säten i C? De verkar ju ha valt samma stolsfabrikat som LX.
 

Alx

Medlem
Jag uppskattar flat bed före recliner eller lutande life flat. Med dessa preferenser ryker SAS och United...

Det verkar lite konstigt att med de preferenserna utesluta United med tanke på att United sedan flera år tillbaka erbjuder flat beds! :confused:

Våga trotsa alla fördomar och testa United någon gång. Själv blev jag riktigt förvånad över vilken förändring United har genomgått de senaste åren! Visst finns det flygbolag som har både bättre stolar och service. Men UA slåss helt klart på samma nivå som flera av de större europeiska flygbolagen.
 

Palazzi

Medlem
Det verkar lite konstigt att med de preferenserna utesluta United med tanke på att United sedan flera år tillbaka erbjuder flat beds! :confused:

Våga trotsa alla fördomar och testa United någon gång. Själv blev jag riktigt förvånad över vilken förändring United har genomgått de senaste åren! Visst finns det flygbolag som har både bättre stolar och service. Men UA slåss helt klart på samma nivå som flera av de större europeiska flygbolagen.

Du har rätt, jag tänker alltid på den linje som erbjuds från ARN till EWR. På den linjen tycker jag dock recliner duger bra. Hört mycket gott om just den linjen annars..
Att jag ska våga testa United på andra långflygningar känns dock i nuläget otroligt.. För 20k vill jag inte röra mig utanför den trygga zonen:p Jag vill se ett höjdartest innan! ;)
 

Alx

Medlem
Du har rätt, jag tänker alltid på den linje som erbjuds från ARN till EWR. På den linjen tycker jag dock recliner duger bra. Hört mycket gott om just den linjen annars..
Att jag ska våga testa United på andra långflygningar känns dock i nuläget otroligt.. För 20k vill jag inte röra mig utanför den trygga zonen:p Jag vill se ett höjdartest innan! ;)

UA har väl heller inte recliner på ARN-EWR längre?? ;)

Fair enough. För 20K kan jag förstå att man tar det säkra före det osäkra. Men OM du någon gång skulle "råka" hamna ombord på en UA flight i C så tror jag att du aldrig mer skulle nämna UA i samma mening som en hopplöst eftersatt SAS C kabin.
 

Palazzi

Medlem
UA har väl heller inte recliner på ARN-EWR längre?? ;)

Fair enough. För 20K kan jag förstå att man tar det säkra före det osäkra. Men OM du någon gång skulle "råka" hamna ombord på en UA flight i C så tror jag att du aldrig mer skulle nämna UA i samma mening som en hopplöst eftersatt SAS C kabin.

Inte!? Herregud vad dåligt uppdaterad jag är... Fantastiskt smidig flyglinje iaf.

Ser fram emot att testa UA. På ARN-EWR blir det kanske redan i år :) (betald med poäng).
 

ACervin

Medlem
Vilken C klass till SFO? Jag ställde själv den frågan för något år sedan. Valde efter tips från medlemmarna här Swiss. Hade som alternativ då LH A380. Skrev också en reseberättelse med lite blandade erfarenheter. Mina skäl för valet av LX var 1. LX intra europa (ner till Zurich) är bra. 2. Zurich är en trevligare flygplats än FRA. 3. Undvik byte i USA. 4. LX har flat beds. Men jag hade inte BA med i diskussionen eftersom jag ville åka inom star

http://www.businessclass.se/flygbil...switzerland-airbus-business-produkt-bada.html

http://www.businessclass.se/reserapporter/4883-swiss-koepenhamn-san-francisco-i-business-class.html

http://www.businessclass.se/reserapporter/5012-swiss-san-francisco-koepenhamn-i-business-class.html
 
Toppen