San Francisco i Business från Skandinavien

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av flying, 30 Maj 2013.

1. flying

flying Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har lite problem vad jag ska välja för bolag för en kommande resa i business till SFO. Funderar mest på SWISS eller British Airways. Jag har flugit swiss gamla business men aldrig British Airways. Har inte tillräckligt med poäng för en F upgrade.

Obs SAS "slip and slide" är INTE ett alternativ

2. Flyg via Dubai. :rolleyes:

3. flying

flying Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tja, har flugit DXB-LAX så varför inte...

4. Fungerar ju också att flyga Air Canada från Köpenhamn, med mellanlandning i Toronto. Fördel med lättare migration och hårdvaran är bra.

Personligen hade jag kört på Swiss business, även om British Airways Club World också håller bra standard. Swiss känns väldigt jämna i den service som levereras och hårdvaran i business är exemplarisk, vilket bör uppskattas på en så lång flygning :)

1 person likes this.
  5. flying

flying Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som har koll på hur servicen är på Air Canada?

6. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög SYD-YVR nyligen på 772LR i C. Hårdvaran bra, maten inte så bra, servicen trevlig och proffsig.

Vilket i-lands problem by the way ;)

Last edited: 30 Maj 2013
    4 personer gillar detta.
  7. twiggs

twiggs Medlem

Väldigt jämna i servicen är att ta i ett par gånger. Jag tycker att Lufthansa är perfekta på det området, man vet precis varenda gång vad man får. Med Swiss och Austrian är det däremot mycket beroende på personal och humör. Har varit med om att få mycket bättre service än medpassagerare som inte talar tyska och/eller saknar status (gissar jag). Det känns ju visserligen helt okej för min del, men kan säkert inte ha varit bekvämt i deras position.

Sen kan jag inte heller förstå att du menar att den plankan som erbjuds i C är exemplarisk? Vad jämför du då med?

8. @Erik Bernskiöld tror jag har rest några gånger med bolaget. Jag har tyvärr ingen egen erfarenhet av Air Canada.

9. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför inte United's 747:an upper deck från FRA alt. LHR. Riktig bra hårdvara

10. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har rätt Palazzi. Inget man skriver hem om så, det är OK och får du bra personal så är det lagom trevligt. Men fundera inte på någon direkt lyx. Produkten är ju fortfarande mycket bra, om än något sliten. Inte testat Swiss (men produkten på Brussels Airlines skall vara likvärdig och den var minst sagt trevlig) så jämförelsen i helhet är svår för mig.

Baserat på vad jag hört skulle jag hellre ta Swiss (eller British Airways), mest för att slippa produkten mellan Toronto och SF... Den ganska långa tiden spenderar man mycket hellre i en long haul stol än i en annan... :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!