Senaste nytt

San Diego i november!

Jacob

Medlem
Men är det bara dem som flyger till SAN direkt från Europa?
Stämmer! Och visst är det enklast om man kan få flyga direkt till slutdestinationen i USA och slippa byta.

Annars om du hittar någon bra biljett till t.ex. Los Angeles kan du alltid kolla vad en separat inrikesbiljett mellan Los Angeles och San Diego skulle kosta, det är en kort sträcka.
 

henrik l

Medlem
Om du dessutom samlar på dig dryga 20 000 på poäng på BA kan du även uppgradera dig från economy (WT) till economy+ (WT+) (enkel) om du flyger long haul. Om jag kommer ihåg rätt så går det åt mera poäng i jämförelse med t ex SAS, men å andra tjänar du ihop till en uppgradering betydligt snabbare om du bara flyger på billiga biljetter.

BA är suveräna på det viset, när du når silver får du dubbla poäng. Jag drog ihop ca 25 000 poäng på en billig WT t&r till BKK i somras.
 

ACervin

Medlem
Flyger du till LAX, eller någon annan flygplats i USA och skall vidare till San Diego kan du fastna i immigration. LAX tog 2,5 h sist. Det kan bli tajt med anslutningen till San Diego. Du behöver åtminstone 3 h för immigration + ny security för att hinna anslutningsflyg.
 

Senator

Moderator
Jag kan bara instämma med ACervin här. Jag kom med LX First i fredags till LAX, tog jätte lång tid att ta sig genom. Jag hamnade bak ett gäng från SU och OZ, och varannan pax behövde en tolk :) INS på LAX vägrar att låta First/HON pax komma först.

Dock är San Diego underbart som alltid efter 11 på morgonen när dimman släpper ;)
 
Vet någon här om man tjänar EB-poäng på flygningar med Iceland air? Jag vet att de inte är medlemmar i star alliance men jag har för mig att de har code share samarbete?
/G
 
Toppen