Senaste nytt

Sammanställning av Star Alliance flyglinjer med First class kabin (utrikes)

Swisser

Medlem
Tack Doktorn för en super sammanställning!

Så från och med S17 kommer det blir intressanta val med LH F. Det blir blir alltså bara A380, B747-8i och A340-600 som har First.

Hur rangordnar du förstaklass-upplevelsen i dessa tre flygplanstyper med LH F? Har du någon absolut favorit eller är alla nästa lika bra, för jag antar att servicen är den samma så skillnaden är väl bara hardwaren?
 
Problemet är inte att göra en app eller website - det är att hålla informationen i den uppdaterad. Bolag ändrar mer eller mindre konstant rutter som har F och därmed blir denna typ av information snabbt inaktuell.
Ja, fast nu är det inte en pace-maker eller ett styrsystem till en rymdfärja vi pratar om, utan ett litet verktyg som hjälper till när man lägger upp sin bonusreserutt. Jag gillar hur t ex Where to Credit | How Many Miles | Every Frequent Flyer Program funkar, dvs att man kan rapportera in fel på ett väldigt enkelt sätt. Men visst, det krävs att någon är ansvarig för det och gör uppdateringar vid behov.
 

agehall

Medlem
Kreditering av poäng är väldigt jobbigt att hålla koll på själv. Bolag som har förstaklass kan jag i princip räkna upp per region och därefter kan man lätt lista ut vad som gäller för aktuella rutter genom att kolla i tex ExpertFlyer. Mao så finns detta redan och fungerar garanterat bättre än om man skulle göra en tredjepartstjänst baserad på användaruppgifter.
 
Toppen