Senaste nytt

Sammanställning av Star Alliance flyglinjer med First class kabin (utrikes)

palmen

Moderator
Nu är det ett tag sedan första inlägget uppdaterades, om det är någon som ser att det saknas någon sträcka eller om några sträckor har försvunnit får ni gärna kommentera det i denna tråd samt att anmäla inlägget så kan en moderator uppdatera första posten.

Om det är linjer som planerar att börja flygas eller som kommer att utgå, skriv gärna från/till vilka datum det gäller så det kan uppdateras.

//Moderator
 

Matore

Medlem
Nu är det ett tag sedan första inlägget uppdaterades, om det är någon som ser att det saknas någon sträcka eller om några sträckor har försvunnit får ni gärna kommentera det i denna tråd samt att anmäla inlägget så kan en moderator uppdatera första posten.

Om det är linjer som planerar att börja flygas eller som kommer att utgå, skriv gärna från/till vilka datum det gäller så det kan uppdateras.

//Moderator
Vad jag kan se försvinner Beijing, Hongkong, Shanghai från MUC med Lufthansa i vinter.
 
Aha, då förstår jag. Då måste det innebära att t.ex. swiss har både business och first som kategori? Jag var nämligen först bokad på swiss business, men blev tvungen att ändra datum pga jobbet och därför jag letar igen, så jag har varit bokad för bonuspoäng (2for1) på swiss business.
Generellt sett så är det så att de bolag som har First också har business.
 

Dr. Miles

Expert
Singapore Airlines adds A380 Melbourne service in Dec 2017 :: Routesonline

Singapore Airlines flyger Airbus A380 på Singapore-Melbourne under en begränsad period.
Airbus A380 ersätter Boeing 777-300ER (båda flygplanstyper har First class) under perioden mellan 2017-DEC-01 och 2017-DEC-31 (från Singapore).

Tidtabell: mellan 2017-DEC-01 och 2017-DEC-31 (från Singapore)

1234567
SQ217
Singapore SIN 10:45 - Melbourne MEL 21:10 388

1234567
SQ218
Melbourne MEL 01:05 - Singapore SIN 05:45 388
 

Dr. Miles

Expert
Fr o m 2017-OCT-29 flyger Asiana Airbus A380 på Seoul Incheon - Tokyo Narita dagligen.
Om de säljer First class på Airbus A380 flight är oklart.

Tidtabell:

1234567
OZ102
Seoul ICN 09:00 - Tokyo NRT 11:20 388

1234567
OZ101
Tokyo NRT 13:20 - Seoul ICN 16:00 388

Asiana resumes A380 Tokyo Narita service from Oct 2017 :: Routesonline


EDIT: De säljer inte First class på de flighterna.

Kod:
OZ 102
ICN 17/11/15 09:00
NRT 17/11/15 11:20
388
C9 D7 Z6 U4 Y9 B9 M9 H9 E9 Q9 K9 S9 V9 W9 T9 L9 G0
 

Taggen

Medlem
EDIT: De säljer inte First class på de flighterna.

Ser ut som om first class sätena används som business class enligt Expertflyer. När jag tittar i Amadeus ser det dock ut som att alla säten in "första klass" är blockade av flygbolaget. Vet ej om status låser upp dessa säten eller om de bara säljer dem när vanliga business class på ovanvåningen är slutsålt.
 

JohnnyWilde

Medlem
Ser ut som om first class sätena används som business class enligt Expertflyer. När jag tittar i Amadeus ser det dock ut som att alla säten in "första klass" är blockade av flygbolaget. Vet ej om status låser upp dessa säten eller om de bara säljer dem när vanliga business class på ovanvåningen är slutsålt.
De öppnar upp dem vid fullbokad flight.
Jag råkade tråkigt nog ut för det när de flög 380 mellan Seoul och Bangkok. Seat 14 A blev svit 1K, en klart hanterbar besvikelse.
 

Taggen

Medlem
De öppnar upp dem vid fullbokad flight.
Jag råkade tråkigt nog ut för det när de flög 380 mellan Seoul och Bangkok. Seat 14 A blev svit 1K, en klart hanterbar besvikelse.

Trist när sådant händer. De har väl "honeymoon"-säten varannan rad i mitten i business på Asiana om jag inte missminner mig. Den koreanske mannen som såg fram emot att sitta bredvid dig var nog besviken. ;)
 
Toppen