Senaste nytt

Samma strul igen överföring poäng till Miles&More

ulagun

Medlem
För ganska exakt ett år sedan när jag närmade mig Senatorstatus började det strula med överföringen av SAS poäng till M&M.
Hjälpte inte vad jag gjorde SAS skyllde på LH och vice versa, missade därför Senator statusen förra året, Tack och lov att den gäller under två år.

Utav detta lärde jag att alltid printa ut boardingkorten och checka i efterhand att allt stämmer.
Till min fasa ser jag nu att eländet börjat igen!
Har mellan 26/8-2/9 10 enkelflygningar 10.575 poäng inregistrerade på mitt EBG-konto.
Trots att det klar framgåt " Frequent Flyer program LH Gold, LH*G" på vart enda sparat boardingpass under denna period.
Senaste överföringen som fungerade från SK till LH miles var 23/8.e.
Känner mig helt uppgiven.
Är det någon slags gemensam konspiration mellan SK och LH att jäklas för att förhindra att man inte ska uppnå Senator via poängöverföring.
Kan någon klok och erfaren BC:are hjälpa mig hur jag ska kunna lösa detta denna gång.
Känner mig maktlös!!!
 
Last edited:

agehall

Medlem
Precis som Senator undrar jag hur du bokar dina biljetter. Har du någonsin haft ditt EBG i närheten av bokningen som kom fel? Visar du ditt EBG på flygplatsen för att få fasttrack eller liknande?
 

ulagun

Medlem
En fråga: bokar du via SAS.se med en profil som är kopplat till ditt EuroBonus konto?

Bokar uteslutande dessa resor via företagets resebyrå (en av de större) Har lagt in både Eurobonus samt M&M kontona i min profil.
Hjälper det om jag deletar Eurobonuskontot i profilen?.
De 50.000 poängen för fortsatt EBG skrapar jag f.ö. ihop ganska lätt genom andra resor T.ex. med OV
 

jumbooze

Medlem
Bokar uteslutande dessa resor via företagets resebyrå (en av de större) Har lagt in både Eurobonus samt M&M kontona i min profil.
Hjälper det om jag deletar Eurobonuskontot i profilen?.
De 50.000 poängen för fortsatt EBG skrapar jag f.ö. ihop ganska lätt genom andra resor T.ex. med OV

Utan att vara helt insatt, plocka bort EBG kontot, det kan bara ställa till det
 

agehall

Medlem
Bokar uteslutande dessa resor via företagets resebyrå (en av de större)

Där har du med 110% säkerhet problemet. Resebyråer gör aldrig rätt och om de har ett val så blir det fel i 100% av fallen. Kan nästan garantera att du lyckats hitta en klåfingrig agent som faktiskt lyckas stoppa in både FQTV och FQTS i dina bokningar.

Om du vill samla poäng till M&M, ta bort ditt EBG-konto ASAP så att de bara har M&M att välja på. Eller ta bort alla och lägg in dem själv i dina bokningar.
 

ulagun

Medlem
Precis som Senator undrar jag hur du bokar dina biljetter. Har du någonsin haft ditt EBG i närheten av bokningen som kom fel? Visar du ditt EBG på flygplatsen för att få fasttrack eller liknande?

Yes,
Visar EBG för att kunna använda Fast Track. Likaså loungen T4 på ARN.
Men detta har jag alltid gjort, så varför händer detta just nu.
Höstfenomen?
F.ö EBG kontot omedelbart bortplockat från min resebyråprofil.
 

agehall

Medlem
Problemet är att någon på resebyrån börjat peta in både M&M och EBG i dina bokningar. Då har de antagligen stoppat in M&M som FQTS och EBG som FQTV vilket gör att du använder status från M&M och får poäng till EB.

Nu har du säkert inte så mycket val, men Agehall's regel #1 (*) ang resebyråer är bra att följa. Det bästa du kan göra är att låta dem göra så lite som möjligt, tex låt dem aldrig peta i dina bonusprogram.

*) Agehall's regel #1 ang resebyråer lyder: "Använd dem icke!"
 

NotRyan

Medlem
Där har du nog det som strular, överföringen av korten från resebyrån till bokningssystemet. Eftersom boardingkortet säger LH*G så misstänker jag att byrån skickar EB-numret som FQTV, samt M&M-numret som FQTS, i sånt fall en av de få som verkar klarar det.... :)
 
Toppen