Samma strul igen överföring poäng till Miles&More

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av ulagun, 9 September 2013.

1. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För ganska exakt ett år sedan när jag närmade mig Senatorstatus började det strula med överföringen av SAS poäng till M&M.
    Hjälpte inte vad jag gjorde SAS skyllde på Lufthansa och vice versa, missade därför Senator statusen förra året, Tack och lov att den gäller under två år.

Utav detta lärde jag att alltid printa ut boardingkorten och checka i efterhand att allt stämmer.
    Till min fasa ser jag nu att eländet börjat igen!
    Har mellan 26/8-2/9 10 enkelflygningar 10.575 poäng inregistrerade på mitt EBG-konto.
    Trots att det klar framgåt " Frequent Flyer program Lufthansa Gold, Lufthansa*G" på vart enda sparat boardingpass under denna period.
    Senaste överföringen som fungerade från SK till Lufthansa miles var 23/8.e.
    Känner mig helt uppgiven.
    Är det någon slags gemensam konspiration mellan SK och Lufthansa att jäklas för att förhindra att man inte ska uppnå Senator via poängöverföring.
    Kan någon klok och erfaren BC:are hjälpa mig hur jag ska kunna lösa detta denna gång.
    Känner mig maktlös!!!

Last edited: 9 September 2013
  2. En fråga: bokar du via SAS.se med en profil som är kopplat till ditt EuroBonus konto?

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis som Senator undrar jag hur du bokar dina biljetter. Har du någonsin haft ditt EBG i närheten av bokningen som kom fel? Visar du ditt EBG på flygplatsen för att få fasttrack eller liknande?

4. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokar uteslutande dessa resor via företagets resebyrå (en av de större) Har lagt in både Eurobonus samt M&M kontona i min profil.
    Hjälper det om jag deletar Eurobonuskontot i profilen?.
    De 50.000 poängen för fortsatt EBG skrapar jag f.ö. ihop ganska lätt genom andra resor T.ex. med OV

5. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Utan att vara helt insatt, plocka bort EBG kontot, det kan bara ställa till det

1 person likes this.
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Där har du med 110% säkerhet problemet. Resebyråer gör aldrig rätt och om de har ett val så blir det fel i 100% av fallen. Kan nästan garantera att du lyckats hitta en klåfingrig agent som faktiskt lyckas stoppa in både FQTV och FQTS i dina bokningar.

Om du vill samla poäng till M&M, ta bort ditt EBG-konto ASAP så att de bara har M&M att välja på. Eller ta bort alla och lägg in dem själv i dina bokningar.

2 personer gillar detta.
  7. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Yes,
    Visar EBG för att kunna använda Fast Track. Likaså loungen T4 på ARN.
    Men detta har jag alltid gjort, så varför händer detta just nu.
    Höstfenomen?
    F.ö EBG kontot omedelbart bortplockat från min resebyråprofil.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Problemet är att någon på resebyrån börjat peta in både M&M och EBG i dina bokningar. Då har de antagligen stoppat in M&M som FQTS och EBG som FQTV vilket gör att du använder status från M&M och får poäng till EuroBonus.

Nu har du säkert inte så mycket val, men Agehall's regel #1 (*) ang resebyråer är bra att följa. Det bästa du kan göra är att låta dem göra så lite som möjligt, tex låt dem aldrig peta i dina bonusprogram.

*) Agehall's regel #1 ang resebyråer lyder: "Använd dem icke!"

1 person likes this.
  9. NotRyan

NotRyan Medlem

Där har du nog det som strular, överföringen av korten från resebyrån till bokningssystemet. Eftersom boardingkortet säger Lufthansa*G så misstänker jag att byrån skickar EuroBonus-numret som FQTV, samt M&M-numret som FQTS, i sånt fall en av de få som verkar klarar det.... :)

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visst är det imponerande? Synd bara att de som vanligt inte förstår vad de gör så det blir pannkaka av allt ändå...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!