Senaste nytt

Samma bokning men olika incheckningsmöjlighet?

Dr. Miles

Expert
Jag och min kollega flyger till Beijing med British Airways imorgon.
Min kollega och jag har samma reseplan (än så länge) men vi är bokade som två separata bokningar eftersom vi behöver att åka hem olika datum.

Idag checkade jag in på BA.com och det visade sig att jag kunde checka in min kollega hela vägen till Beijing men min bokning tillät check in endast till London. :confused:

Har ni någon aning om varför det är så?

För er information, båda personers APIS är ifyllda. Båda bokningarna är genom företags resebyrå.
Min kollega har inget bonuskort inlagt och jag har mitt British Airways Executive Club nummer (BAEC Silver) inlagt.
 

agehall

Medlem
Vad reser din kollega på för pass? Jag misstänker att han inte är japansk medborgare och därför skiljer det sig. Eller så har @011430121 rätt och du får en upgrade...
 
Krydser fingre for for upgrade til Doktoren! - Det ville være et fint plaster på såret nu du ikke har samme mulighed for at ordinere miles til dig selv længere. :)
 

Dr. Miles

Expert
Vad reser din kollega på för pass? Jag misstänker att han inte är japansk medborgare och därför skiljer det sig. Eller så har @011430121 rätt och du får en upgrade...
Min kollega har tyskt pass.
Om de ska kontrollera visum till Kina, ska det vara min kollega och inte mig (visumfritt upp till 15 dagar för japaner). :confused:

Jag hoppas att uppgradering är på G men vi får se...
 

AABack2ARN

Medlem
Min kollega har tyskt pass.
Om de ska kontrollera visum till Kina, ska det vara min kollega och inte mig (visumfritt upp till 15 dagar för japaner). :confused:

Jag trodde Kina och Japan var lite oense med varandra men uppenbarligen går inte detta ut över resenärer.

Hoppas på en uppgradering

Bokningsläget på BA39 i morgon 28okt är som följer: F2 A1 J7 C0 DC RC IC W1 E1 TC Y9 B9 H9 K9 M9 L9 V7 S4 N3 QC O9 G9

Så är ni placerade i Y skulle jag gissa på att chansen är ganska liten, men har ni platser i W så ser det väl bättre ut ;)
 

Dr. Miles

Expert
Jag trodde Kina och Japan var lite oense med varandra men uppenbarligen går inte detta ut över resenärer.
Kina behövde inkommande turister samt investering omgående när de drabbades av SARS och då införde de visumfritt vistelse undantag för medborgare i Japan, Singapore m.m.
Kinesiska staten säger en sak till sitt folk och säger annat till investerare. Även om Kina har kommit långt med ekonomin behöver de fortfarande utländska investeringar samt flytt av teknologi till Kina.

Hoppas på en uppgradering

Bokningsläget på BA39 i morgon 28okt är som följer: F2 A1 J7 C0 DC RC IC W1 E1 TC Y9 B9 H9 K9 M9 L9 V7 S4 N3 QC O9 G9

Så är ni placerade i Y skulle jag gissa på att chansen är ganska liten, men har ni platser i W så ser det väl bättre ut ;)
Vi är bokade i T klass (World Traveller Plus) så jag hoppas att det blir en uppgradering, varför inte till First när Business är nästan slutsålda. ;)
 

AABack2ARN

Medlem
Det där luktar uppgradering lång väg (hoppas verkligen jag har rätt :)) Med 7 biljetter till salu i J så tror jag dock att du kanske inte kommer hela vägen upp till F men hoppas kan man ;)
 

Dr. Miles

Expert
Det där luktar uppgradering lång väg (hoppas verkligen jag har rätt :)) Med 7 biljetter till salu i J så tror jag dock att du kanske inte kommer hela vägen upp till F men hoppas kan man ;)
Jag trodde att Business class var slutsålda/översålda när C klass visar 0, L eller C men det finns platser i J.
 
Toppen