Senaste nytt

Samlingstråd - missöden med ATR och Jettime

Tonton

Medlem
I så fall är det dessutom samma crew, så återrapportera gärna. Det var den manliga i crewet som gjorde utropen igår.

"Vi rekommenderar att man inte använder hörlurar vid start och landning."

Tre gånger så nämndes det innan starten. Men eftersom det var en rekommendation, snarare än regel, så valde jag att ta på mig hörlurar direkt. Ingen reaktion från CC angående det.
 

olo

Medlem
Det har länge varit tyst på fronten om missnöje om JetTime. För mig, där ATR snart är min mest flugna flygplanstyp, handlar det om att de verkligen har skärpt till sig. JetTime har kommit ikapp och förbi SAS själva!

Som exempelvis idag. Flygvärden började servera Plus på rad 15, samtidigt går kabinchefen fram till mig på 19A.
"Hej @olo! Kul att se dig tillbaka. Hoppas att du har det bra ombord. Vad får det lov att vara idag?"
Sen serverades jag. Det hela upprepades sedan med lite andra ord för en person på rad 18. Efter att vi två fått service hjälpte kabinchefen sin kollega med resten av serveringen av Pluskabinen.

När jag lämnade planet bytte kabinchefen sitt återkommande "Hej då", "Hej då" till "Ha det bra, vi syns snart igen!"

Tilläggas bör att jag har inte flugit med crewet innan. Och jag hade dessutom seat block fram till dess att en resenär som var bokade på en senare avgång snackade med gaten och tog sista platsen ombord, 19C, 15 min innan avgång.

Operated by JetTime - det gjorde ni bra!
 

Glenn E

Medlem
Lätt att inte få med sitt incheckade bagage på ATR flygen pga dålig kapacitet.
Mitt kom inte med i juli trots att det var prio taggat.
 
Lätt att inte få med sitt incheckade bagage på ATR flygen pga dålig kapacitet.
Mitt kom inte med i juli trots att det var prio taggat.

Mitt missades också i sommras vid ett tillfälle, plus och EBG.
Med det sagt så kom det med nästa flyg och SGS på GOT ordnade en egen budbil för min väska för att jag sagt att jag behövde få den ASAP, så det är faktiskt inte jag håller emot SAS eller jettime för löser man det så bra som dom gjorde då tycker jag faktiskt det är helt okej.

Sen är ATR fortfarande liten, obekväm och bullrig, men det kanske är orimligt att ha större flygplan på linjerna? Jag vill ju hellre flyga med ATR än inte alls.
 
Toppen