Samlingstråd - missöden med ATR och Jettime

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av EBGGOT, 11 December 2015.

  1. EBGGOT

    EBGGOT Medlem

    Ort:
    West Coast
    Land:
    Sverige Sverige
    Denna tråden är inspirerad av diskussionen som uppstod vid senaste pendlarmötet i GOT.

    Då SAS inte riktigt vad informerade om hur vi upplever ATR maskinerna och Jettime tänkte jag helt enkelt att vi samlar allt i en tråd utan för mycket lullull. Denna tråd skrivs ut och lämnas över vid pendlarmötet nästa år.

    Jag ber Er att endast använda denna tråden till saklig information och inte för mycket Off topic.

    Observera även att denna tråden INTE ersätter "SAS -Det gjorde ni inte så bra" utan skall vara ett komplement dvs man kan skriva i båda om så känner för detta...

    Det finns inget rätt och fel här utan det Ni upplever inte är bra skall noteras bara för SAS helt enkelt skall få feedback ....

    Pling:
    @Agö @olo @Christian Sternudd @Moco @Cristoffer Cedergren @Tonton
     
    Last edited: 11 December 2015
    Jakob Österberg och Alexander P gillar detta.
  2. EBGGOT

    EBGGOT Medlem

    Ort:
    West Coast
    Land:
    Sverige Sverige
    Datum: 10/12
    Sträcka CPH - GOT
    Problem: Plus var till och med rad 16 dock orkade inte Crew flytta plusskylten så den satt på rad 15. Detta medförde att en inte så medveten resenär började ifrågasätt mycket aggresivt varför en rad i Go fick full servering när inte han på rad 17 fick det, Crew fick där efter lägga 5-10 minuter på att förklara läget för personen i fråga. Tid som crewet kunde lägga på service samt att vi andra inte skulle blir störda av en ganska irriterad pax.
    Kontentan: Slöhet att flytta skylten som hade tagit 5 sekunder medförde massa extra jobb och irritation bland både Crew och pax - riktigt oproffsigt!

    Utöver detta är buss C gaterna helt omöjligt att genomföra prio boarding. Inte kul att stå ute i regn och rusk och vänta på boarda planet för någon oavsett biljettnyp eller medlemsnivå...(speciellt spädbarnen)
     
    Last edited: 11 December 2015
  3. olo

    olo Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
  4. Johannes

    Johannes Medlem

    Ort:
    Lerum
    Land:
    Sverige Sverige
    Sas påstår att de inte kan göra prioritera boarding på ATR eller CRJ kärrorna, pga deras storlek. Dock som deras fördel har Jet-time de senaste gångerna varit duktiga på att ge mig gratis dricka i Go, något som SAS missar på CPH-GOT med A321
     
    GOTATH gillar detta.
  5. olo

    olo Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Det mest irriterande, som borde gå att åtgärda, är att JetTime inte tillåter hörlurar under start/landning.
    Framförallt är det på ett turbopropp som taxar för start som jag saknar dessa.
     
    Jakob Österberg och Peter Hagander gillar detta.
  6. EBGGOT

    EBGGOT Medlem

    Ort:
    West Coast
    Land:
    Sverige Sverige
    Period Juni -Aug.

    Det blir extremt varmt i kabinen när det är högsommar vid boarding. Då inte ventilationen sätts i gång ute på plattan kan det blir vissa personer som indirekt blir panikslagna av värmen och det blir naturligtvis irritationen bland alla då man svettas helt enkelt (framför allt om man blir stående ett tag). Har även sett föräldrar som har börjat klä av sina barn akut då framförallt mindre barn inte klarar av värmen på sammansätt som vuxna = skrik som irriterar alla!
     
  7. 8:e nov: Söndagskvälls-avgången kl 22.50 från CPH till LPI sen ca 1h. Inte kul att komma hem så sent. Berodde på en ATR som pendlat mellan CPH och GOT hela dagen med ständig försening. Info om förseningen kom väldigt sent, vid gaten 5 min innan boarding skulle påbörjats. Inga ursäkter ombord.

    I övrigt är jag till skillnad mot många andra helt nöjd med servicen ombord på "min" linje. Kaffe har inte uteblivit. Jag har kunnat köpa frukostlåda de morgonavgångar jag inte åkt Plus. Har jag åkt i Plus så har jag erbjudits frukost på morgonen eller något från vagnen på kvällen.
     
  8. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Begränsar mig till de fyra senaste fligherna.

    Datum: 6/11, 9/11, 19/11, 23/11, CPH-BLL-CPH

    Ingen som helst skillnad i servering på Go och Plus (kaffe/te till alla). JetTime bemödar sig inte ens med att sätta upp en skylt. På tre av flighterna har jag i Plus inte haft seatblock trots att ett flertal platser finns lediga längre fram i kabinen (alltså i Go) - Plusdelen av kabinen har aldrig varit mer än 3,5 rader vilket förstås gör att det blir trångt. Vid förfrågan, på en av flygningarna, om jag kunde få en chokladbit (som jag såg var lastat), fick jag ett blankt nej. På en av flygningarna serverades inte kaffe (maskinen var sönder) men istället juice/vatten. Jag upplever personalen som direkt okunnig i allt vad som har med SAS och Eurobonus att göra.

    (Tur att man sparar fritext i Flightmemory, lättare att gå tillbaka då).
     
    obs, henrik l och Igorius gillar detta.
  9. olo

    olo Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    08Dec, GOT-CPH SK441
    (Denna gången hela 19 pax på flighten. Rekord?)
    Bakgrund: Som en kvarleva från de gamla tiden med jetplan så sker ingen servering i Go på GOT-CPH, p.g.a kort flygtid. Trots att tiden nu är uppe på 55 min sker fortfarande ingen servering.
    Händelse: Plus får full servering och kaffe kokas i kabinen. Efter att Plus har serverats får Flight deck matlåda och kaffe. Kaffedoft i kabinen. Sen får Go chokladbit. Varför kan inte också Go serveras kaffe?
    Sedan sätter sig CC på rad 19 A/C för att äta sin middag. Det ser ut som en sådan låda som SAS erbjuder Plus inom Europa. Nu sprider sig matdoften i kabinen. Många i kabinen sneglar på CC. Det pratar om allt möjigt i en för övrigt tyst kabin.
     
    Agö gillar detta.
  10. EBGGOT

    EBGGOT Medlem

    Ort:
    West Coast
    Land:
    Sverige Sverige
    9 DEC.

    Extremt lite folk i GO men trots detta får vi sitta packat i Plus.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×