Saknas underhållningssystem på ett av SAS longhaul plan (LN-RKP) i plus-kabinen?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Thornado, 13 Juli 2016.

1. Thornado

Thornado Medlem

Min kollega sitter just nu på LN-RKP på väg från IAD till CPH (han var måttligt road över detta då han fick LN-RKP på vägen dit också för nästan en månad sen). Han åker i Plus och var ändå nöjd över att de nu satt in ny kabin där, men nu skickade han mig just dessa bilder (de har inte lyft än):

WhatsApp-Image-20160713.jpeg WhatsApp-Image-20160713 (1).jpeg

Om det inte framgår från bilderna så finns det alltså ingen IFE/skärm i stolen framför (utan bara en skylt där det står SAS) och där fjärrkontrollen borde sitta har de satt en metallplatta. Samma sak på alla platser i Plus.
    Jag kan inte minnas att jag läst något om detta tidigare. Har någon annan sett detta?

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Får man inte en tablet att använda, eller blandar jag ihop det med något annat?

3. NotRyan

NotRyan Medlem

Det får man på Privatair-maskinen, men får man det där också?

4. mjulven

mjulven Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så var det då i maj när jag flög med den.

5. Thornado

Thornado Medlem

Jo, han har landat i CPH nu, och de fick en iPad. Blev bara väldigt förvånad först då jag inte kunde komma ihåg att jag läst något om detta tidigare.

6. Moco

Moco Medlem

Skulle inte denna kärra tas ur ordinarie program? Finns det något schema där man kan se maskinplaneringen ca en vecka framåt?

7. mjulven

mjulven Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den är väl fortfarande reserv såvitt jag förstår.

8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. KalleSus

KalleSus Medlem

Den är i princip tagen ur ordinarie program, och används som den reservmaskin den var tänkt att vara.
    Därför har den flugit en del på Nordamerika den senaste veckan, eftersom LN-RKH har varit lite opasslig.

Moco gillar detta.
  10. KeXx

KeXx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du blandar inte ihop det med Privatair-kärran, RKP är utrustad med 40 iPads som ska delas ut till resenärer som vill ha lite IFE under resan. Det var dessutom jag som lastade ombord dessa på just gårdagens flight.

Dålig om crew inte informerar om att dessa finns tillgängliga!

Brandten, NotRyan, SNIFF och 2 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!