Saknar SAS flighter Stockholm-Malaga i augusti

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av telelina, 10 Januari 2014.

1. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Tittar på biljetter med SAS Stockholm-Malaga, som exempel 10-20:e aug. Mellan 17:e augusti till 30:e finns det bara 2 dagar (lördagar) med returresor. Tycker att det verkar märkligt. I september finns det avgångar alla dagar utom mån & tis. Väljer jag hemresa från annan ort - Barcelona får jag upp avgångar men med Lufthansa.
    Någon som vet vad det beror på?

2. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Just sista halvan av Augusti är ju en liten "lågsäsong" i högsäsongen, så det behöver inte vara så konstigt. Skolorna har börjat och det är för tidigt för golfspelande pensionärer, som ju är en rätt betydande kundgrupp till Spanien under höstarna.
    Det är väl en prioritering av kapaciten, eftersom man kör sommarprogram med många semesterdestinationer fram till slutet av Augusti, samtidigt som man måste börja öka frekvensen på de vanliga affärslinjerna under Augusti.

3. telelina

telelina Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Låter logiskt även om jag hoppas på ngt annat. Konstigt är att de inte ens erbjuder returflighten med annat * alliance flyg så att de åtminstone kan få sälja utresan själva.

4. Business med Swiss finns ofta runt 4 000kr, så kan du åka med ett riktigt bolag ;)

3 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!