Senaste nytt

Saknar Eurobonus nummer i bokning när award biljett bokas

mha321

Medlem
Du kan själv skriva in ditt EB nummer i appen så att det registreras. Dock undrar jag om EB numret ens ska komma med när du bokar en award resa,? För du ska ju inte få poäng då, utan du spenderar ju poäng.
Precis det brukar de ofta fråga när man i manuell incheckning ber dem lägga in det. Svaret är status - tillgång till lounge/fasttrack och prioritet vid irrops.
 

konsumtion

Medlem
Precis det brukar de ofta fråga när man i manuell incheckning ber dem lägga in det. Svaret är status - tillgång till lounge/fasttrack och prioritet vid irrops.
Men behöver EB numret stå på boardingkoret för att du ska få tillgång till lounge/fast track? Det kan du väl bara visa upp ditt EB kort för? Eller är det för att slippa plocka fram kortet du vill att det ska stå på boarding kortet? Sry om jag inte fattar något som kanske är uppenbart =)
 

mha321

Medlem
Men behöver EB numret stå på boardingkoret för att du ska få tillgång till lounge/fast track? Det kan du väl bara visa upp ditt EB kort för? Eller är det för att slippa plocka fram kortet du vill att det ska stå på boarding kortet? Sry om jag inte fattar något som kanske är uppenbart =)

Det är av bekvämlighetsskäl - funkar med kortet också. Men framförallt i fasttrack kan det vara betydligt enklare om det står "priority" på boarding kortet när man är på en flygplats som inte är "hemmabas" för eb.

För irrops är det viktigare, för då händer ju saker när du inte är på plats..
 
  • Gilla
Reactions: bnr

JohanA

Medlem
För SAS fast track på exempelvis Kastrup måste kortnumret ligga inne annars har man inte access. Exempelvis EBG bokad i X måste ha numret inlagt, annars ingen SAS fast track.
 

Agö

Medlem
Ja men som du vet är det nya regler nu.
Det visste jag faktiskt inte. Måste nästan testa detta bara för sakens skull. Har en tidig kärra på onsdag, kanske ska plocka bort EB-kortnumret och testa. Om inte annat kan man ju alltid gå tillbaka till automaten direkt efteråt.
 

JohanA

Medlem
Finns skrivet någonstans på forumet om det och senast i tisdags flög jag med SEN inlagt och visade fysiskt EBG. Damen i kontrollen bekräftade att nya regler gäller och att man måste ha sitt SAS EBG/EBD/EBP inlagt för att få fast track, men släppte igenom mig ändå för jag är ju så trevlig.
 

Agö

Medlem
Finns skrivet någonstans på forumet om det och senast i tisdags flög jag med SEN inlagt och visade fysiskt EBG. Damen i kontrollen bekräftade att nya regler gäller och att man måste ha sitt SAS EBG/EBD/EBP inlagt för att få fast track, men släppte igenom mig ändå för jag är ju så trevlig.
Jaha, du snackar om dubbeldipsregeln, den kände jag till och det är inte mer än rätt tycker jag. Tråden handlar dock inte om det utan om något helt annat. Har väldigt svårt att tro att du inte har tillgång till fasttrack vid awardbokning om du kan visa upp ditt Eurobonuskort eller om du för den delen av någon anledning inte får tjäna poäng men ändå vill använda ditt (privat intjänade) Eurobonuskort för att komma åt fasttrack och lounge.
 
Toppen