Saknar 1500 level miles till Flying Blue Platinum.

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av Mackattack, 26 November 2013.

1. Mackattack

Mackattack Ny medlem

Bästa resenärer,

Jag saknar som sagt 1500 level miles till att bli FB Platinum och det vill jag självfallet bli innan slutet av året. Jag tänkte därför dra till Paris över den andra helgen i December med tjejen (som åker med på award miles). Dock så kostar min biljett nästan 5000 SEK för en weekend i Paris.

Min fråga är om ni vet vart man skulle kunna åka för att billigare kunna få ihop dessa poängen?

Tack på förhand!

2. Sinatra

Sinatra Medlem

Det räcker att du flyger premium economy ena vägen 1852 miles, och miniriset åt andra hållet. Då går det på 3385! :)

3. Mackattack

Mackattack Ny medlem

Vilken tid kollade du på då? För det hittade jag nämligen inte själv!

4. Mackattack

Mackattack Ny medlem

Jag ska tillägga att jag reser från Kastrup, CPH!

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Testa att saxa två biljetter. Jag tror du vill ha en längre stay för att komma ner i pris. Alternativt så flyger du inte till Paris/Amsterdam utan vidare någonstans. Det är nästan alltid dyrare att bara flyga dit än att flyga till tredje land.

1 person likes this.
  6. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. Pho

Pho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Minsta intjäning är väl 750 miles på internationell trafik och med premium i europa så får du 200%

Göteborg - Paris brukar ge 1500 har jag för mig, så det samma borde gälla från CPH.

8. Sinatra

Sinatra Medlem

Om du väljer economy som reseklass på AF:s förstasida, kan du sen på valet av flight välja ena hållet eco andra premium eco eller v.v.
    Då hamnar du på omkring 3500 och det är alltså från CPH.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!